Bu modellerden beşi, Audi Q5, Honda Jazz, Hyundai i20, Kia Soul ve Peugeot 3008 EuroNCAP’in maksimum skoru olan beş yıldızı aldılar, buna karşılık Suzuki’nin Hindistan yapımı Alto’su yalnızca üç yıldız aldı. Aracın puanını düşüren, yetişkin yolcu koruması, çocuk koruması ve güvenlik yardım performansı teknolojilerindeki düşük performansı oldu. Euro NCAP, Honda Jazz ve Hyundai i20’nin yaya güvenliğinde yüksek bir skor elde etmeyi başardığı için bu otomobillere özel bir not düştü.

Euro NCAP yaptığı açıklamada “Honda Jazz’ı ve Hyundai i20’yi yalnızca mevcut gereksinimleri karşılamakla kalmayıp Euro NCAP’in gelecekteki gereksinimlerini de karşılayan etkileyici yaya skorları için kutlamak istiyoruz” dedi.

Altı otomobil de EuroNCAP’in yeni puanlama metoduyla test edildiler. Yeni plan 2009’da uygulamaya kondu ve Yetişkin Yolcu Korumasını, Çocuk Yolcu Korumasını, Yaya Korumasını ve yeni bir değerlendirme alanı olarak Güvenlik Yardımını içeriyor. Yeni test metodu kapsamında araçlara bir yıldızla beş yıldız arasında değişen tek bir toplam skor veriliyor; bu toplam skor aracın dört ana alanın her birindeki performansını temel alıyor ve bu skorların birbirine göre ağırlıklı ortalaması alınıyor.