Pistte, sadece Ferrari'lerin yarıştığı etkinlikte kullanılmak üzere hazırlanan 458 Challenge'da, yol versiyonunda kullanılan, 9000 devirde 570 bg güç üreten 4.5 litrelik V8 motor, bir değişiklik yapılmadan kullanılmış. Mühendisler vites oranlarını ve çift kavramalı F1 şanzımanı motor çıkışından en verimli yararlanacak şekilde ayarlamışlar. Sadece pist otomobili olan Challenge versiyonunda, ilk kez yol versiyonunda kullanılan elektronik diferansiyel E-Diff ve F1-Trac stabilite sistemi kullanılmış.

İlişkili Haberler


458 Challenge'da süspansiyon sistemi de yarış koşullarına göre ayarlanmış; 50 mm alçaltılan araç daha sert yaylar, tek oranlı alüminyum amortisörler ile donatılmış. Brembo CCM2 frenler, Ferrari'nin 'laboratuvar' diye adlandırdığı 599XX'den alınmış.

Mühendisler aracı hazırlarken ağırlığı azaltmak için gövde panellerini inceltmiş, karbon-fiber ve Lexan gibi hafif malzemeler kullanmış.

Sonuç olarak 458 Challenge, Fiorano test pistini yerini aldığı modele göre, 1'16.5" ile iki saniye daha hızlı dönebiliyor ve virajlara iyi tutunarak 1.6 G lateral çekim oluşturuyor.