JATO Dynamics’in Avrupa otomotiv endüstrisinin 130 gr/km filo ortalaması hedefine doğru ilerlemesine ilişkin yıllık raporuna göre Ferrari filosu (model yelpazesi) 2010’da önceki yıla göre 46 gr/km azalmayla ortalama 326 gr/km emisyon oluşturdu.

İlişkili Haberler


Ferrari’nin emisyonlarındaki azalma yüzde 12’ye, yani seri otomobil üreticilerinin 2015’e kadar ulaşması beklenen toplam azalmanın yaklaşık yarısına karşılık geliyor. JATO, “Üreticiler 2010’da önemli iyileştirmeler yaptılar. Yeni geliştirilen yüksek teknolojiler gittikçe popüler olurken üreticilerin yapacakları yenilikleri izlemek heyecanlı olacak,” diyor.

Değerler her bir otomobilin satışının karışımına dayalı olarak hesaplanıyor, yani Ferrari, satışlarında California modellerinin oranının yüksek olmasının faydasını görüyor. Ortalama 301 gr/km CO2 emisyona sahip California geçen sene Ferrari’nin satışlarının yüzde 46’sını oluşturdu. Bu değer 2009’da yüzde 33’tü.

Rakip firmalardan Aston Martin CO2 emisyonlarını yüzde 0,6, Bentley yüzde 1,9 ve Lamborghini yüzde 1,5 azaltabildi. Aston’un filo ortalaması 357 gr/km’ye, Bentley’inki 397 gr/km’ye, Lamborghini’ninki ise 372 gr/km’ye düştü.

Aston Martin hedeflenen emisyon değerlerini yakalayabilmek için Cygnet adında bir şehir otomobilini piyasaya sürüyor. Eğer satışları başarılı olursa bu aracın 99 gr/km ortalaması model yelpazesinin dengelenmesini sağlayacak.

Aston Martin Cygnet Toyota iQ'yu temel alıyor
Aston Martin Cygnet Toyota iQ'yu temel alıyor

AB hedefe ulaşamayan otomobil yapımcılarına ilk gram/kilometre için otomobil başına beş avrodan (yaklaşık 10 TL) başlayan, dördüncü gram kilometre için 95 avroya kadar çıkan cezalar kesecek. Toplam cezalar milyonlarca avroyu bulabilir.