Maserati’ye 1,2 milyar avro (2,78 milyar lira) yatırım yapan Fiat, Chrysler ile birlikteliğin sağlayacağı avantajların, lüks spor otomobil markasının BMW ve Porsche ile başa çıkabilmesini sağlayacağını umuyor.

İlişkili Haberler


2012’nin ilk üç çeyreğinde toplamda sadece 4.700 civarı otomobil satabilen Maserati, 2013’te en az 13.000 Quattroporte satmayı hedefliyor.

Analistlere göre, Maserati’nin genişlemesi Fiat İcra Kurulu Başkanı Sergio Marchionne’nin İtalyan grubunun Avrupa operasyonunu düzlüğe çıkarmaya yönelik planları açısından da çok önemli. Fiat Maserati’nin bu yıl 700 milyon avro (1,62 milyar lira) zarar etmesini bekliyor.

Maserati markasının İcra Kurulu Başkanı Harald Wester Pazartesi günü, Fiat’ın geçen yıl 6.159 olan satışları 2015 itibariyle 50.000 adede çıkarmak amacıyla üç yeni Maserati modeline yatırım yapacağını söyledi.

Fiat’ın Maserati ve Alfa Romeo markalarını büyütmeye yönelik önceki girişimleri başarısız olmuştu, ama Fiat Chrysler’in 2.300 mağaza içeren ABD bayilik ağına erişimin bu sefer başarılı olmasını sağlayacağını umuyor.

Şirketin Chrysler ile platform paylaşımı, Fiat’ın ABD’li otomobil yapımcısının büyük otomobiller yapma konusundaki uzmanlığından yararlanmasına ve geliştirme masraflarını azaltmasına da imkan tanıyor.