Geliştirilmiş sistem daha önceleri şoförü sadece, direksiyonun arkasındaki gece görüş ekranında yayayı göstererek ve ses çıkararak uyarıyordu. Artık sistem, 80 metreden itibaren yol kenarındaki yayayı tespit ettiğinde özel bir ışıklandırma ile aydınlatıyor. Bu sayede yaya da uyarılmış oluyor.

İlişkili Haberler


Mercedes-Benz sistemi Active Night View Assist Plus olarak adlandırıyor. Sistem kızılötesi farlar, gece görüş kamerası ve çok amaçlı kamera ile yol durumu, trafik ve çevre ile ilgili verileri topluyor. Bunları işledikten sonra duruma göre spot farları ve kadran içindeki ekranından görsel ve sesli uyarı yapabiliyor.

Sistemin önemli olduğunu şirket, Alman Federal Otoyol Araştırma Enstitüsü'nün (BASt) araştırması ile vurguluyor. Araştırmaya göre, Almanya'da trafik kazalarında yayaların ölüm oranı geceleri 5 kat daha fazla oluyor. Yine aynı kurumun araştırmasına gore Almanya’da seyahatler’in yüzde 20’si geceleri gerçekleşiyor ve bu yolculukların yüzde 40’ı ölümcül oluyor.

Kadran aynı zamanda gece görüşü ekranı oluyor.
Kadran aynı zamanda gece görüşü ekranı oluyor.