Bu ekstrem, üstü açık, iki kişilik otomobil BMW 328 yarış otomobilinin 75. yılını kutlamak için tasarlanmış.

İlişkili Haberler


BMW 328 klasik Mille Miglia parkurunu en yüksek hız ortalamasıyla turlayan araç unvanını hâlâ elinde tutuyor.

BMW Group Classic’in CEO’su Karl Baumer, “BMW 328 Hommage ile BMW 328’in tasarımcılarının tutkusuna ve yaratıcılığına saygı gösterisinde bulunmak istedik,” dedi ve ekledi “Onlar otomotiv tarihinde kilometre taşı sayılan bir ikon yarattılar.”

Klasik yarış otomobillerinde ön kaputu tutan deri kayışlar 328 Hommage'da tasarım öğesi olarak kullanılmış
Klasik yarış otomobillerinde ön kaputu tutan deri kayışlar 328 Hommage'da tasarım öğesi olarak kullanılmış

Gücünü 3.0 litrelik sıralı altı silindirli bir motordan alan konseptte, karbon fiberle güçlendirilmiş plastik, kapsamlı bir biçimde kullanılmış.

Daha önce BMW M6 ve M3’te de kullanılan bu malzemenin yakında çıkacak i serisi çevre dostu modellerde de bulunması bekleniyor.

Şov otomobilinin gövdesinde karbon örgüsü bir tasarım unsuru olarak kullanılmış; otomobil bir boyayla kaplanmamış. Bu tercih 328’in hafiflik mottosuna da uygun.

Köşeli hatlara sahip arka tasarım dikkat çekici
Köşeli hatlara sahip arka tasarım dikkat çekici

Tarz orijinal 328’in görünümünü taklit ediyor ve çift böbrek şeklindeki ızgara gibi kilit BMW tasarım öğelerini bünyesinde barındırıyor.

Diğer tasarım öğeleri arasında hafifçe asimetrik bir ön cam (erken dönem yarış otomobillerine 'selam gönderiyor') ve kaput boyunca uzanan, yan panellerin üstünde gözden kaybolan ve her iki yanın altındaki derin kaplamada tekrar ortaya çıkan, deri şeritler bulunuyor.

Birçok yarış otomobili gibi bu araçta da kapı yok.

BMW motor büyüklüğü ve tipi dışındaki ayrıntıları açıklamadı ve performans değerlerini yayınlamadı.

Otomobilin üretime geçmesi ihtimali düşük.