Şanzıman ve şafta ihtiyaç duymayan “e-teker”

Michelin ve Valeo, elektrikli veşarj edilebilir hibrit otomobiller için alternatif sürüş kontrol teknolojileri üretme kararı aldılar.

Şanzıman ve şafta ihtiyaç duymayan “e-teker”

Günümüzde elektrik ile çalışan üretimi sayesinde, otomobillerde kullanılan parçaların büyüklükleri, teker sayısı, otomobilin büyüklüğü gibi hemen hemen tüm hatları yeniden gözden geçiriliyor. Michelin ve Valeo, bu yeniden yapılandırma konusunda ilk meyvelerini verdiler.

İki şirket elektrik ve şarj edilebilir otomobiller için e-wheel (e-teker) başta olmak üzere içine girdikleri işbirliği motor ve pil soğutma yönetimi, iklim kontrolü, aydınlatma, enerji yönetimi teknolojileri geliştirme kararı aldılar.

Birlikteliğin ilk ürünü olan e-wheel, gücünü elektrik enerjisinden alan bir Aktif Tekerlek Teknolojisi olarak adlandırılıyor. Teknoloji, her jantın içine iki elektrik yerleştiriyor. Bu iki elektrikle çalışan tekerlekten biri hareketi sağlayan gücü tekere yöneltirken, diğeri de süspansiyonu sağlıyor.

Şanzıman ve şafta ihtiyaç duymayan “e-teker” - 1

Bu şekilde şanzıman, şaft ve geleneksel süspansiyon ihtiyacını ortadan kaldıran tasarım, daha önce Venturi Volage konsept otomobilinde denenmiş ve başarıya ulaşmıştı. Michelin ve Valeo, teknolojinin seri üretime geçirilebileceğini ifade ediyor.

Sayfa Yükleniyor...