Otomobil 1980’lerde tanıtıldığı zaman taşımacılığın yeni nesli olması amaçlanıyordu, ama bunun yerine o yılların en büyük alay konusu oldu.

İlişkili Haberler


Artık elektrikli otomobil ve bataryalı bisiklet çağındayız. Görünen o ki Sir Clive Sinclair’in başarısız elektrikli araçları çağının çok ilerisindeymiş.

Şimdi elektrikli yolculuğa yönelik giderek artan eğilimden kar ede etmek isteyen, ünlü elektronik öncüsü, kötü şöhrete sahip C-5 otomobilinin, 21. yüzyıla uygun farklı bir versiyonu olan X-1’i tanıttı.

Sir Clive Sinclair C5 elektrikli aracını gösteriyor. 1985’te piyasaya sürülen C5’in azami hızı sadece 24 km/s idi.
Sir Clive Sinclair C5 elektrikli aracını gösteriyor. 1985’te piyasaya sürülen C5’in azami hızı sadece 24 km/s idi.

C5’in insanların yolculuk yapma biçimini değiştirmesi planlanıyordu – ama araç bunun yerine alay konusu oldu ve 6 milyon sterlin zarara yol açarak tam bir ticari felakete dönüştü.

69 yaşındaki Sir Clive yılmadı ve şimdi de X1’I çıkardı. Bataryalı bir bisiklete benzeyen bu aracın bataryası gerektiği zaman bir elektrikli motora güç vermek için kullanılıyor.

X1 selefi gibi alçak bir koltuğa sahip. Kullanıcı ayaklarını önüne uzatarak kısmen çelik kafesli, yumurta şeklindeki akrilik bir kabarcıkla çevrelenmiş halde oturuyor.

Orijinal Sinclair C5 taşımacılığın geleceği diye tanıtıldı, ama tutmadı
Orijinal Sinclair C5 taşımacılığın geleceği diye tanıtıldı, ama tutmadı

Ama gelecek yaz satışa sunulacak aracın nasıl park edileceği ya da 'kaldırılacağı' belli değil.

Sir Clive’ın web sitesine göre X1’in teslimatlarının gelecek yaz başlaması bekleniyor.

C5’in başarısızlığına rağmen Sir Clive Sinclair’in bir elektronik öncüsü olarak başarılı bir kariyeri var.