Volkswagen 2015 itibariyle Avrupa’yı da içeren bazı pazarlarda Renault’nun Dacia’sı ve Nissan’ın Datsun’u gibi rakiplere karşı yeni bir düşük maliyetli alt marka çıkarabilir.

İlişkili Haberler


Avrupa’nın en büyük otomobil yapımcısı ucuz araçlar için 5.000 avro ile 10.000 avro arasında bir fiyat aralığını hedefliyor. Alman iş gazetesi Handelsblatt’ta çıkan haberlere göre bu araçlar arasında mini van, steyşın, bir de küçük sedan bulunacak.

Haberde araçların hızla büyüyen BRIC ülkelerini (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) hedefleyeceği, ama Avrupa’da da satılabileceği söylendi.

VW sözcüsü Eric Felber, “Düzenli olarak yeni segmentlere ve ilgi çekici pazarlara bakıyoruz ki bunlar arasında ucuz araçlar da var, fakat henüz bir karar verilmiş değil” dedi.

Alman dergisi Auto Bild’de çıkan bir habere göre ucuz alt marka eski motor ve platform teknolojisi kullanılarak yapılacak ve maliyetleri azaltmak için araçlar hava yastığı ve klima gibi ekstralar olmadan satışa sunulacak.

VW olgun ve büyüyen küçük otomobil segmentleri içeren Hindistan ve Güneydoğu Asya gibi pazarlarda güçlü bir varlığa sahip değil.

VW’nin Suzuki ile ortaklığının, Maruti Suzuki’nin 1 numaralı marka olduğu Hindistan’da Alman şirketinin de büyümesine yardım edeceği düşünülüyordu, ama bu ortaklık geçen yıl dağıldı.

Batı Avrupa’da müşterilerin bölgeyi etkileyen ekonomik kriz yüzünden darda olması nedeniyle, Dacia, Kia ve Chevrolet gibi markaların çıkardığı düşük maliyetli araçlar giderek popülerlik kazanıyor.

Şu anda VW Grubu’nun sattığı en ucuz otomobil Skoda Citigo. Bu araç VW Up ve Seat Mii modellerini de içeren New Small Family yelpazesinin bir parçası.