Temel aldığı standart üç kapılı araca göre daha alçak ve daha geniş olan Peugeot 208 GTI 1,6 litrelik turbo beslemeli benzinli motora sahip.

İlişkili Haberler


Peugeot aracın bu motorla 0’dan 100 km/s’ye 7,0 saniyeden kısa sürede hızlandığını söylüyor.

1.6 THP motor, RCZ ve DS3 gibi diğer performans odaklı Peugeot ve Citroen modellerinde de kullanılıyor.

208 GTI’deki haliyle 200 beygir güç ve 275 Nm tork üreten motor, altı vitesli yakın oranlı mekanik şanzımanla eşleştirilmiş.

Peugeot gözden geçirilmiş egzoz sistemi sayesinde 208 GTI’nin “çekici bir ses çıkaracağını” vaat ediyor.

Standart 208 ‘e göre yapılan değişiklikler ile GTI’nin şasisi önde 10 mm, arkada 20 mm daha geniş tekerlek izlerine sahip. Süspansiyon sistemi şirketin ifadesi ile “daha keskin bir sürüş deneyimi” için ayarlanmış.

208 GTI’de geliştirilmiş ön alt çerçeve ve arka ara bağlantı noktaları ile burulma direnci artırılmış.

GTI'de mat vernikle boyanıp cilalanmış 17 inçlik ‘Diamond Carbon’ alaşım jantlara, 205/45 ebadında lastikler takılmış.

Otomobilde fren olarak önde 302 mm havalandırmalı diskler, arkada 249 mm diskler var. Frenler “dinamik hava girişleriyle” soğutuluyor.

Standart 208’in düşük ağırlığı sayesinde GTI’nin boş ağırlığı sadece 1160 kg olmuş. Bu ağırlık selefi 207 GTI’den 165 kg daha az.

208 GTI iç ve dış kısmındaki bir dizi tasarım unsuru sayesinde 208 yelpazesinin sıkı hatchback’i olarak kolayca ayırt ediliyor.

Geniş çamuruluklar ve yan eşikler, LED gündüz seyir farları ve damalı bayrak etkisi verecek şekilde tasarlanmış ön ızgara aracın tasarımında dikkat çekiyor.

Dış kısımdaki diğer değişiklikler, özel kırmızı ve krom kaplamalar ve 205 GTI’ye saygı gösterisi olarak her bir C sütununa işlenmiş ‘GTI’ logosunu içeriyor.

İç kısımda kapı kolları, merkez konsol, gösterge paneli ve deri kaplı direksiyon simidi dış renkle uyuşan kaplamalar barındırıyor.