İstanbul - Amsterdam seferi sırasında düşen THY uçağının, düşme nedeniyle ilgili ortaya atılan iddialara bir yenisi daha eklendi: Başka bir uçağın yarattığı türbülans. İddianın sahibi Türk Hava Yolları Pilotlar Derneği. 

Hollanda'dan da Tekirdağ isimli uçağın inişinden önce başka bir uçağın havalimanına iniş yaptığı açıklaması gelirken, ancak incelemelerin hala motor arızası üzerinde yoğunlaştığı ifade edildi.

TALPA'NIN AÇIKLAMASI
'Başka bir uçağın yarattığı türbülans' iddiasını Türkiye Hava Yolları Pilotları Derneği Başkanı Ali Ziya Yılmaz, dernek merkezinde 2. Başkan Mete Dane ve Genel Sekreter Savaş Şen ile düzenlediği basın toplantısında dile getirdi.

Açıklamada, Schipol Havalimanı'na iki dakika önce inen başka bir uçağın yarattığı türbülansın, kazaya sebep olabileceğini dile getirilirken, Hollandalı yetkililerin 'motor arızası' açıklaması 'çürütülmeye' çalışıldı.

BAŞKA BİR UÇAK DOĞRULANDI
Hollandalı yetkililer, TALPA'nın Tekirdağ'ın inişi öncesi başka bir uçağın havaalanına iniş yaptığı açıklamasını doğruladı.

Uçağın Northwest Havayolları'na ait Boeng 757 tipinde bir uçak olduğu belirtilirken, Tekirdağ'ın bundan kaç dakika sonra iniş yaptığı açıklanmadı. Boeing 757 tipli uçağın normal tarifeye göre havaalanına geldiği belirtilirken, THY uçağının 32 dakikalık bir rötarı olduğu ancak hava şartlarının iyi olması nedeniyle bu sürenin havada giderildiği düşüncesi dillendiriliyor.

Ayrıca, Hollandalı makamların yakıt tükenmesi iddiasını ciddiye almadıkları belirtilirken, bu konuda TALPA'dan yapılan açıklamada, ''Uçağımız yere düştüğü zaman yaklaşık uçakta 4 bin 100 kilogram yakıt vardı'' denildi.

İZLİ NTV'YE KONUŞTU
Hollanda'dan gelen bu bilgileri değerlendiren Türk Hava Yolları Pilotlar Derneği İkinci Başkanı Ahmet İzgi, meslektaşlarının gün içinde yaptığı 'başka bir uçağın türbülansı' açıklamalarına katıldığını belirterek, "Bu büyük bir olasılıktır. 757 boeing büyük bir uçaktır. Mecburi iniş yapan THY uçağı, diğer uçağın geçtiği noktadan kaç dakika önce geçmiştir. Bu kuleden alınabilecek bir bilgidir" dedi.

Düşüşün yavaş olması durumunda motor arızasından bahsedebileceğini ancak hızlı bir düşüşün türbulansdan kaynaklanma ihtimalinin yüksek olduğunu belirten İzli, düşüşün cidi hızlı olduğuna dikkat çekildiğini belirterek, "Bu düşüsün derecesi iki yerde kayıtlıdır. Uçağın gizli hafızası ve yaklaşma radarı. Hızlı ise türbülansı işaret eder ve bu durumda pilotların yapacağı hiçbir şey yoktur. Neden türbülanssa, pilotlarımız en iyisini yapmışlar" şeklinde konuştu.

Türbülans konusunda sorumluğun kulede olduğunu belirten İzli, "Kulenin inen uçakların tipini ve o anki rüzgarı bilmesi gerekir. Televizyonlarda söylenen saatte 50 km hızla esen bir rüzgar olduğu. Bu süratli bir rüzgar değildir. Sakin rüzgarlarda uçak inişlerinin arasındaki zaman farkını açmak gereklidir" ifadelerini kullandı.

SCHIPOL'DE MOTORLAR İNCELENİYOR
Türkiye'de bu gelişmeler yaşanırken, Hollanda'dan gelen açıklamalar, incelemelerin motor arızası üzerinde yoğunlaşmış olduğu yönünde.

Üretici firmanın da kaza yerinde bir çadır kurduğu ve özellikle sağ motorun yanında incelemeler yaptığı belirtilirken, inceleme kurulu başkanın da, motor arızası konusunda çalışmaların devam edileceği yönündeki açıklamalarına dikkat çekildi.

İlişkili Haberler