Evrim de olsun, yaratılış da!

British Council'ın 10 ülkede gerçekleştirdiği araştırmaya katılan 11 bin kişinin yarısından fazlası, okullarda evrim teorisinin de diğer teorilerle birlikte öğretilmesi gerektiğini söyledi.

Evrim de olsun, yaratılış da!

British Council tarafından 10 ülkede yürütülen araştırmaya göre, yetişkinlerin yarısı okullardaki fen derslerinde evrim teorilerinin de diğer teorilerle birlikte öğretilmesi gerektiğini savunuyor.


Eğitimde fırsatların değerlendirildiği araştırma, 10 ülkede yaşı 18’in üstünde olan toplam 11 bin kişiyle yüz yüze görüşme yoluyla yapıldı. Bu kişilerin yarısı okullardaki fen derslerinde evrim teorilerinin öğretilmesi gerektiği görüşünü belirtti. Darwinizm konusunda bilgi sahibi olan kitlenin yüzde 53’ü, insanın ve dünyanın ortaya çıkışıyla ilgili alternatif teorilerin de okullarda öğretilmesini istedi.

Evrim teorisiyle birlikte diğer teorilerin de fen derslerinde öğretilmesi gerektiğini savunanların oranı Arjantin’de yüzde 68 olurken, İspanya’da yüzde 38'de kaldı.

Evrimle birlikte ‘akıllı tasarım’ ve ‘yaratılışçılık’ gibi din temelli teorilerin fen derslerinde anlatılmasını olumlu bulanların oranı İngiltere’de yüzde 60 olarak tespit edilirken, Mısır’da katılımcıların yüzde 27’si ‘bu konuların fen derslerinde asla tartışılmaması gerektiği” cevabını verdi.

Araştırma, Charles Darwin’in doğumunun 200., çığır açan ‘Türlerin Kökeni’ adlı kitabının basılışının 150. yılı dolayısıyla British Council tarafından düzenlenen Darwin Now etkinlikler çerçevesinde gerçekleştirildi. Ipsos Mori firmasına yaptırılan kamuoyu araştırmasına katılan 11 bin kişiden 7 bininin evrim teorileri hakkında az ya da çok bilgi sahibi olduğu ortaya çıktı.

Katılımcılardan, evrim teorisinin okullarda nasıl öğretilmesi gerektiğine ilişkin görüşlerini en iyi ifade eden seçeneği işaretlemesi istendi.

Evrim teorilerinin bağımsız bir ders olarak okutulmasına yeşil ışık yakanlar en çok Hindistan’da kaydedilirken (yüzde 49), onu yüzde 42 ile İspanya izledi.

Çin ve Güney Afrikalı katılımcıların beşte biri, okulda evrim teorilerinin değil, yaratılış teorilerinin öğretilmesi gerektiğini savundu.

"DARWIN'IN 200. YILI OLAYSIZ GEÇEMEZDİ"
Evrim teorileriyle birlikte ‘yaratılış ve akıllı tasarım gibi diğer teorilerin de anlatılması gerektiğini’ düşünenlerin oranı en düşük İspanya’da (yüzde 38), en yüksek Arjantin’de (yüzde 69) kaydedildi.

Darwin Now etkinliklerinin yöneticisi Dr. Fern Elsdon-Baker, sonuçların bilim-din ekseninde kutuplaşmayı ortaya koyduğunu söyledi. Dr. Baker, kutuplaşmaya rağmen, insanların büyük kısmının hem inançlı olup hem de doğal seçilim yoluyla evrimin meydana geldiği fikrini savunabildiğinin görüldüğünü de sözlerine ekledi.

Bilimin öğretilmesinde iletişim yollarını gözden geçirmek zorunda olduklarını belirten Dr. Baker, “daha incelikli ve daha az dogmatik yollarla bilimi öğretmeliyiz” dedi.

’de Bilim ve Teknik dergisinin Mart 2009 sayısının kapağından Darwin’in çıkarılması olayı hatırlatılan Dr. Baker, “Darwin’in yıldönümü etkinlikleriyle ilgili sorun çıkmayacağını söylemek saçma olurdu zaten. Ancak bu etkinlikleri düzenlediğimiz 45 ülkedeki ilgiye baktığımızda, evrimle ilgili bilimsel iletişim çalışmalarını insanların talep ettiğini gördük” dedi.

British Council’ın araştırması şu ülkelerde yapıldı: Arjantin, Çin, Mısır, Büyük Britanya, Hindistan, Meksika, Rusya, Güney Afrika, İspanya, ABD.

Sayfa Yükleniyor...