Facebook'a son dakika sürprizi

Facebook, en son gün hisseleri için belirlediği fiyatı sekizinci ve son kez artırırken, beklemediği bir haberle de sarsıldı.

Facebook'a son dakika sürprizi

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi GM, halka arz günü gelen Facebook’a bir daha reklam vermeyeceğini belirtti. Şirketin sözcüsü Greg Martin, “Facebook’a reklam vermeye devam etmek gibi bir düşüncemiz yok. Medyada yaptığımız harcamalamarı gözden geçiriyoruz ve gerekli ayarlamaları yapmamız gerekiyor... Bu tür kararlar iş dünyasında görülebilecek olağan bir hamle ve harcamalarımızı farklı medya organlarına aktarmamızda sıra dışı bir durum yok” dedi.

Araştırma şirketi Kantar Media’nın verilerine göre, 2011’de reklama 1.78 milyar dolar harcayan GM, ABD’li şirketler arasında AT&T ve Procter & Gamble’ın ardından bu alanda üçücü oldu. GM, reklam vereceği kurumlar arasından Facebook’u çıkarırken, Facebook yetkilileri geride kalan bir hafta boyunca ABD’nin dört bir yanında yatırıcımları hisselerini almaya teşvik etmeye çalıştı.

Üye sayısı Nisan ayı itibariyle 900 milyonu aşan Facebook, geçtiğimiz hafta yaptığı açıklamada, reklam gelirlerinin üye sayısı artışıyla doğru orantılı olmadığını belirtmişti. Birçok araştırma Facebook büyüme hızında yavaşlama olduğunu ortaya koyarken, Wall Street Journal, dün GM’in Facebook’a reklam vermeme kararı aldığını duyuran ilk basın organı oldu. Facebook sözcülerinden Annie Ta, Washington Post’un yorum talebine cevap vermedi.

SON GÜNDE TEKLİF ARTIRILDI
Facebook, halka arz edeceği hisselerin fiyat aralığını artıracağına yönelik iddiaları doğrulayarak, dün sekizinci ve son defa ABD Menkul Kıymetler Borsası’na başvurdu. Başvuruda, 28-35 dolar olan fiyat aralığı, 34-38 dolar aralığına çekildi. Bu artışın, şirkete ek 16 milyar dolarlık bir gelir sağlayabileceği ifade edildi.

Facebook, halka arz edeceği hisse sayısını da artırdı. İlk olarak 337.4  milyon hissenin satılacağı belirtilmiş, bu rakam ardından 388 milyona çıkmıştı. En son olarak, şirketin 421.2 milyon hisse satacağı açıklandı.

Aktif 901 milyon kullanıcısı bulunan Facebook’ta, her gün üyeler arasında 125 milyar etkileşim yaşanıyor, 300 milyon fotoğraf yükleniyor. Mobil cihazlardan sosyal medya ağına bağlanan kişi sayısının ise 488 milyon olduğu tahmin ediliyor.

Facebook, halka arz başvurusunu 1 Şubat’ta yapmış, Morgan Stanley, şirketin baş sigortacısı rolünü üstlenmişti. Halka arzın bugün tamamlanmasının ardından, Facebook’un hisseleri FB sembolü altında Cuma günü NASDAQ borsasında işlem görmeye başlayacak.

Sayfa Yükleniyor...