Dünyada 500 milyondan fazla kullanıcısı olan Facebook profil sayfalarını yeniliyor.

Akşam gazetesinin haberine göre, fotoğraf ve videoların daha ön plana çıkarılacağı yeni görünümle, kulanıcılar 'kendi hikayelerini' artık daha kolay anlatabilecek. Sayfalarda, kullanıcıların 'nerede çalıştıkları', 'hayat felsefelerinin ne olduğu' ve 'hayatta en çok kimden etkilendikleri?' gibi daha detaylı bilgiler de yer alacak.

Sitenin 'arkadaşlar' bölümü de yenileniyor. Buna göre, daha önce tek bir liste altında toplanan arkadaşlar listesinin altında artık yakın arkadaşlar ayrıca işaretlenebilecek ve farklı bir kategori oluşturulabilecek.

Ayrıca kişilerin müzik, spor, sinema gibi özel ilgileri uygun fotoğraflarla birleştirilerek, ayrı başlıklar altında toplanacak. Böylece, bir tek 'tık' ile diğer kullanıcılar ve arkadaşlarla ortak ilgi alanlarını bulmak da kolaylaşacak. Yeni sistemin Facebook'a reklam verecek reklamcıların işini kolaylaştıracağı tahmin ediliyor.

GİZLİLİK DEĞİŞMİYOR
Facebook yetkilileri, sitenin bilgi gizliliğinde herhangi bir değişikliğe gitmediğini vurguluyor. Facebook'un yeni görünümü, gelecek yıldan itibaren kullanıcıların hizmetine sunulacak. Facebook'un son yapacağı değişikliklerin internet devi Google ile aralarındaki rekabeti kızıştıracağı değerlendirmeleri yapılıyor.

KIZ BULMAK İÇİN KURMADIM
Facebook'un kurucusu Mark Zuckerberg, bir TV'de 'The Social Network' filmiyle ilgili soruları yanıtladı.

Zuckerberg, 'Beni sanki Facebook'u kurmaktaki amacım 'kızları elde etmekmiş' gibi göstermişler, değil mi? Böylece benim şu anki kız arkadaşımla Facebook'u kurmadan önce dahi çıkmakta olduğum gerçeğini göz ardı etmişler' dedi.

ESKİ KURUCUDAN ZUCKERBERG'E RAKİP SİTE
Popüler sosyal paylaşım sitesi Facebook kurucularından Chris Hughes, yardım amaçlı yeni bir sosyal ağ kurdu.

3 Aralık tarihinde resmi olarak kullanıma açılan Jumo, internet nüfusunu yönlendiren sitelerin mantığını kullanarak kullanıcıların boş zamanını iyi değerlendirmeyi amaçlıyor. Üye olduktan sonra kullanıcılar konuları takip edebiliyor ve yardım aktivitelerinde bulunabiliyor. Hizmetin kurucusu Chris Huges, ziyaretçilerinin 'tıkla ve unut' mantığıyla davranmayacağını, hizmetlerinin kullanıcıların birçok alanda görev yapan farklı uzmanlara erişmesini kolaylaştıracağını umuyor.