İzmir'de ulaşım krizi devam ediyor

Ulaşım kartlarında firma değişikliğinden kaynaklanan sorun nedeniyle İzmirliler, 6 gündür otobüs, metro, hafif raylı sistem ve deniz ulaşımından kısmen ücretsiz faydalanıyor.

İzmir'de ulaşım krizi devam ediyor

İzmir Büyükşehir Belediyesinin otobüs işletmesi ESHOT tarafından yenilenen elektronik ücret toplama sisteminde, ihaleyi farklı firmanın kazanması sonucu ortaya çıkan aksaklık hafta sonunda da sürüyor.

Otobüs, metro ve deniz ulaşımından yararlanmak isteyen bazı yolcuların toplu ulaşım kartları, validatörler (kart okuma cihazı) tarafından okunuyor, bazıları ise algılanmıyor. Bazı noktalarda da kartlara dolum yapılamıyor.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanlığı'nın kararı kapsamında toplu ulaşım kartları validatörler tarafından algılanmayan şehir sakinleri, otobüs, metro, hafif raylı sistem ve deniz ulaşımından ücretsiz faydalanıyor.

Bazı metro istasyonlarında ise ücretsiz geçişe izin verilmiyor. Yolcuların, kartlarını yeni sisteme tanıtmaları ve turnikelerden bu şekilde geçmeleri isteniyor. Bu da uzun kuyruklara yol açıyor.

Belediyenin toplu ulaşım hizmetlerinde görevli personel, bazı yolcuların ücretsiz seyahat etmek amacıyla ulaşım kartlarını göstermediklerini öne sürdü.

"ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR"

İzmir Büyükşehir Belediyesinden, sistem değişikliği çalışmalarının sürdüğü, sistemin devreye alınması için azami çaba sarf edildiği, yeni gelişmelerin kamuoyuyla paylaşılacağı bildirildi.

Belediye yetkilileri, sorunun, eski işletmeci Kentkart AŞ'nin şifre ve kodları değiştirerek, sistem devrini engellemeye çalışmasından kaynaklandığı iddiasıyla savcılığa suç duyurusunda bulunmuştu.

Kentkart yetkilileri ise suçlamaları kabul etmemişti.

Sayfa Yükleniyor...