NTV

Mobilde yatırımın dört katı kazanç

Türkiye
Mobilde yatırımın dört katı kazanç

Dünyanın en büyük medya iletişim şirketlerinden OMD’nin EMEA Müdürü Nikki Mendonca, Webit 2012 'de yaptığı konuşmada pazarlama alanında mobil cihazların sağladığı avantajları belirterek, "mobil pazarlama yatırımın 4 katını kazandırıyor" dedi.

Webit 2012 Kongresi ikinci günün de birbirinden önemli konuşmacılara yer veriyor.

Dijital Pazarlama ve Yenilik Konferansı sahnesinde ikinci günün ilk konuşmacılarından biri, dünyanın en büyük medya iletişim şirketlerinden OMD’nin EMEA (Avrupa, Ortadoğu, Afrika) müdürü Nikki Mendonca’ydı.

Sanayi ve iş dünyasında tam anlamıyla bir devrim yaşandığını ifade eden Mendonca, bu devrimde mobil cihazların çok büyük bir rol oynadığını ve bu rolün giderek artacağını belirtti.

Mendonca, mobil cihazların gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelerde başlattığı değişimi gözler önüne sermek için EMEA ülkelerini örnek verdi. Mendonca, "1999 yılında G20 hayata geçirildiğinde, EMEA ülkeleri kendilerini iyi temsil etme şansı bulamadı. Bugün hala bu ülkelerin temsil gücü çok yüksek olmadığı gibi, ekonomileri de gelişmemiş durumda. Bunun nedeni ise yatırımın etrafındaki ana faktörlerin iyi değerlendirilmemesi" dedi.

Mendonca, yatırımın ana girdilerini oluşturan ‘doğal kaynaklar, altyapı, sanayi ve ticaretin’ gelişmekte olan ülkelerde bugün mobil cihazlar sayesinde çok büyük bir gelişim gösterdiğine dikkat çekti.

BÜYÜMENİN YÜZDE 90′INI DOĞRUDAN ETKİLİYOR
Dünya Bankası’nın, ‘Ekonomik büyümenin önüne geçen en büyük faktörün altyapı eksikliği olduğu’ açıklamasına değinen Mendonca, "1950′den bu yana ekonomik büyüme performansının yüzde 90′ını temsil eden faktörün telekomünikasyon olduğunu, bugün mobil cihazlar sayesinde bu alanda da çok büyük bir değişim yaşandığını" söyledi.

Mendonca, "Mobil teknoloji, telekomünikasyonu kapsadığı coğrafya, hız ve erişim alanında tamamen değiştirdi. Hız inanılmaz arttığı gibi maliyetler bir o kadar düştü. Bugün dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerine bakarsanız tek bir ortak özellikleri var: Mobil altyapıları çok güçlü" dedi.

KULLANICILAR GÜÇ KAZANIYOR
Mendonca, başta akıllı telefonlar olmak üzere mobil cihazların bireylere çok büyük bir güç kazandırdığını söyledi. Bugün Kafkas ve Orta Asya ülkeleri ile Ortadoğu ülklerinde mobil cihaz sahipliğinin ciddi oranda arttığını belirten Mendonca, gelişmiş ülkelerde mobil cihaz sahipliği oranının yüzde 100′ü bulduğunu, hatta birçok insanın farklı kullanım amaçları içinde birden fazla mobil cihaza, iki-üç akıllı telefona sahip olduğunu ifade etti.

Mendonca, gelişmiş piyasalardaki mobil cihaz etkileşiminin yüzde 60′ı bulduğuna dikkat çekerken, gelişmekte olan ülkelerdeki değişimi dört alanda özetledi.

MİLYONLARIN HAYATI MOBİLLE KURTARILIYOR
Bankacılığın yanı sıra tarım alanında Afrika’yı örnek veren Mendonca, "Artık Afrikalı çiftçiler akıllı telefonları sayesinde hava durumunu takip edebiliyor, piyasada ürün fiyatlarını gözden geçirebiliyor, çalışacak işçiyi mobil üzerinden arayabiliyor. Kısaca, işlerini çok daha hızlı ve kolay gerçekleştiriyorlar" dedi.

Eğitim alanında ise Hindistan’ı örnek veren Mendonca, "Bugün mobil teknolojinin gelişimi sayesinde öğrencilere sadece 20 dolar maliyeti olan tabletler sunuluyor" dedi.

Mendonca, sağlık alanında mobil cihazların sahte ilaçların önüne geçerek milyonlarca kişinin hayatını kurtardığını belirtti. Mendonca, "Gelişmekte olan ülkelerde piyasaya karışan ilaçların yüzde 30′undan fazlası sahte. Ancak mobil cihazlar sayesinde ürünün kodunu mesajla kontrol etmek ve sahte olup olmadığını kontrol etmek mümkün oluyor" dedi.

MOBİL CİHAZLAR TOPLUMLARIN SESİ OLDU
Mendonca, mobil cihazların insanlara nasıl güç kazandırdığını, 2011′de Mısır’da yaşanan devrimle açıkladı:

"Milyonlarca insanın sosyal ağlar üerinden sesini duyurmayı ve bir araya gelmeyi başardığı devrimde, insanlar aynı zamanda mobil cihazları sayesinde kendilerini ifade etme şansını elde etti."

Mısır’daki devrimin aynı zamanda sivil gazeteciliğin en önemli örneklerini ortaya koyduğunu ifade eden Mendonca, binlerce insanın akıllı telefonlarıyla çektikleri videolarla küresel basını beslediğini ifade etti.

MARKALAR AMACA İHTİYAÇ DUYUYOR
Mendonca, günümüzün pazarlama dünyasında markaların kendilerini tüketiciye sunarken, başarı için bir amaç benimsemesi gerektiğini söyledi.

Mendonca, ‘Markalar bir amaç doğrultusunda hareket etmeli. Bir hizmet için kendilerini öne çıkarmalılar, böylece piyasada yer edilebilirler’ dedi.

Mendonca, şirketlerin mobil cihazların sağladığı olanaklarla yaptıkları pazarlamada üç alanda; lojistik, etkileşim ve ödeme de büyük atılımlar sağladıklarını ifade etti.

Özellikle ödeme alanında masrafların ve işlem hızının önemli ölçüde azaldığına dikkat çeken Mendonca, bu konuda Starbucks kahve zincirinin mobil ile ödeme yöntemini örnek verdi.

MCDONALDS YATIRIMININ DÖRT KATINI GERİ ALDI
Mendonca, pazarlama alanında mobil cihazların sağladığı avantajlara ilginç bir örnek Danimarka’dan verdi.

McDonalds’ın Danimarka’daki restoranları için özel bir uygulama geliştirdiğini belirten Mendonca, "24 saat açık restoranlar ile belli saatler arasındaki restoranları gösteren ve tüketicileri ihtiyaca göre bu restoranlara yönelten bir uygulama geliştirildi. Tüketiciler, en kısa zamanda en kısa mesafede gitmek isteyecekleri restoranı buldu. McDonalds, bu uygulamanın yatırımına verdiği her 1 doların dört katını kazanç olarak geri aldı" dedi.

Söz konusu uygulama, kampanyanın hayatta olduğu birkaç hafta içinde tam 530 bin kişi tarafından indirildi.

Mendonca, konuşmasının sonunda mobil cihazların devrim yaptığı alanları kısaca özetledi:
- Küresel ekonomi akıllı telefon ve tablet bilgisayarlar tarafından yeniden şekillendirildi,
- Gelişmiş ve gelişmekte olan ülkeler arasındaki altyapı dengesizliği ortadan kalktı,
- Bireyler kendilerini ifade etme ve işlem yapma konusunda çok büyük güç kazandı,
- Pazarlama, şirketler için çok daha hızlı, pratik ve ucuz bir şekle büründü.