Mizahi ve minimalist bestelerin usta ismi Erik Satie'yi bu kez de Fransız piyanist Alexandre Tharaud yorumladı.

Piyanonun genç yeteneği Tharaud’un Satie yorumu eleştirmenler tarafından oldukça beğenildi. Daha önce defalarca yorumlansa da Tharaud'un bu kaydı diğerleri arasında hemen öne çıkıyor.

''Gelin görün ki Harmonia Mundi etiketli Alexandre Tharaud yorumu putkırıcı bu müziğin hakkını galiba şimdiye dek en çok teslim edeni. Çünkü klasik ekolden yetişmiş Fransız piyanist Alexander Tharaud gerek solo çaldığı ilk CD’de, gerek ikililere yer verdiği ikincisinde Satie’ye yaraşan bir anarşist tavır ve alçakgönüllü bir izlenimcilik gösteriyor. Dolayısıyla bu albüme kusursuz bir neo-klasik kayıt da diyebilirsiniz, sarsak bir varyete tiyatrosu müziği toplaması da.'' (Eray Aytimur, Radikal)

1866 - 1925 yılları arasında yaşayan Satie 'müzikte mizahın babası' olarak ün yaptı. Bestelerine verdiği adlarda mizah öğelerini kullanan Satie, duygusallıktan uzak hüzünlü besteleriyle tanınıyordu.

1900 başlarında Serge Diaghilev, Pablo Picasso, Francis Picabia, Maurice Ravel, Igor Stravinsky ve Jean Cocteau'nun dikkatini çekti.

Uzun süre ciddiye alınmayan Satie, 'Parade/ Geçit Resmi' adlı bale müziği ile üne ulaştı. O sırada Paris'i kasıp kavuran Rus Balesi'nin programına alınan bu eseri Cocteau ve Picasso ile beraber yaratmıştı. Balenin sunuş metnini Apollinaire yazdı, koreografisini Massine, dekorlarını Picasso yaptı. Bu eser, büyük skandala yol açtı ve Satie'nin besteci olarak adını duyurmasını sağladı. Zürih'te de Dadacılar onu hareketlerinin onursal üyesi yaptılar.

Onun müzik anlayışını en iyi yansıtan eseri ise 4 soprano ve bir oda orkestrası için yazılmış 'Socrates' adlı senfonik drama oldu.

Satie, 1 Temmuz 1925'te Paris'te bir hastanede sirozdan hayatını kaybetti. Müziği geniş kitleler tarafından bilinmese de en önemli besteciler arasında her zaman adı anılıyor.