SİYAD Ödülleri'nde 'Hayat Var'

42. SİYAD Ödülleri'nde Reha Erdem'in 'Hayat Var'ı 'En İyi Film' dahil 4 ödül kazanırken, Yağmur ve Durul Taylan’ın yönettiği 'Vavien' de aday olduğu 11 dalın 5'ine uzandı.

SİYAD Ödülleri'nde 'Hayat Var'

42. SİYAD Ödülleri dün gece Beşiktaş Kültür Merkezi’nde yapılan törenle sahiplerini buldu. Cem Yılmaz’ın sunduğu törene Türk sinemasının önemli isimleri katıldı.


Reha Erdem’in 'Hayat Var'ı 'En İyi Film' dahil 4 ödülle dönerken, Yağmur ve Durul Taylan’ın 'Vavien'i aday olduğu 11 dalın 5’inde ödüle uzanan film oldu. 'Neşeli Hayat' ve 'Uzak İhtimal' ise birer ödül kazandı.

Ödül konuşmasında Reha Erdem, hiçbir zaman ödül beklemediğini ama yine de verildiği zaman çok büyük bir heyecan olduğunu söyledi. Erdem, şöyle devam etti: ''Diğer ödülleri 3-5 kişi veriyor ama burada 50'nin üzerinde sinema yazarı verince kabul edilmiş oluyıorsunuz. "Devam" diyorlar. ''Daha da dene'' diyorlar benim anladığım. O yüzden çok mutluyum.''

En İyi Senaryo ödülünü kazanan Engin Günaydın ise, ''Senaryo benim için önemliydi. Bu benim için bir onay oldu. Özellikle sinema yazarları önemli. Türk sinemasında çok önemli düşünceler. O düşünceler destekledi filmin senaryosunu...'' diye konuştu.

Gece boyunca 13 dalda ödül kazanan yapıtlar açıklanırken Onur Ödülleri, Tuncan Okan Emek Ödülü ve Ahmet Uluçay Umut Ödülü de sahiplerine verildi.

2009’da sinemalarında gösterime giren yabancı filmler arasında yapılan seçimde ise Steve McQueen’in yönettiği 'Açlık' 'En İyi Yabancı Film' ödülünü kazandı.

Geceye, uzun konuşmasıyla Türkan Şoray'ı sahnede yaklaşık 10 dadika bekleten Atilla Dorsay'ın çıkışları damgasını vurdu.

Dorsay, ''Rahat rahat konuşabilirim çünkü bu gece televizyondan yayınlanmıyor ödül töreni, beceremedi arkadaşlarımız'' dedi ve Cem Yılmaz'a da sataşmayı ihmal etmedi:

''O, son zamanlarda türlerin parodisini yapmaya başladı. Bilimkurgu, taş devri taşlaması, western derken herhalde sıra yakında korku filmine gelecek. Ama ne zaman sıra bir zombi parodisi yapmaya gelecek, dur arkadaş diyecekler, onu eleştirmenler yaptı. Böylelikle galiba Cem Yılmaz'ın taşlamalarını biraz elinden alacağız. Ama bence Cem Yılmaz'ı bundan daha fazla kızdırmış olması gereken şey, 'Yahşi Batı' için yazdıklarımız. Pek sempatiyle bakmadık bu filme. Halbuki önceki filmini daha çok sevmiştik...

RUH YÜCELİĞİ OLARAK GÖRÜYORUM
Buna rağmen Cem Yılmaz burada ve bu geceyi sunuyor. Ben bunu bir ruh yüceliği olarak görüyorum. Kendisine buradan teşekkür ediyorum. Belki de yanılıyorum bunun arkasında büyük bir intikam planı var. Bizi harcamaya başladı bile ve sanırım gece boyunca da devam edecek. 

Dorsay'ın sözlerine, Cem Yılmaz'ın esprili cevabı gecikmedi:

'ÖNEMLİ OLAN KATILMAKTI'
Efendim ruh yüceliği dediğiniz nedir ki, bu incelikli değinmenizden dolayı çok teşekkür ederim ama gerçek duygum şudur ki, filmlerin bu işe bizden daha çok yoğunlaşmış kişilerce değerlendirilmesi, beğenilmemesi dahil, daha iyisini yapmak için bir motivasyondur. (Sesini inceltiyor) Bu güzellik yarışmasında "önemli olan katılmaktı" diyen kızlara benzese de benim gerçek duygum budur.

'KARA KALP', 'LAS MİS DOS'...
''Bir şeyi hatırlatayım. Reha Erdem'i görünce hatırladım. Benim filmografimde anılmayan bir filmimiz var. Reha'yla beraber yaptığımız 'Yalnızlık' isimli film, Zeki Demirkubuz'la birlikte yaptığım 'Kara Kalp' ve Ferzan Özpetek'le 'Sarıl Bana', Fatih Akın'la yaptığım 'Las Mis Dos'... Bunlardan bahsedilmedi, buna biraz kırıldım.''

KÜRKLE SAHNEYE ÇIKIYOR...
''Sinema Yazarları Derneği'ne arada ödeme yaptıkları için teşekkür ediyorum. Tabii bu şaka elbette, bu kürkle ilgili vermek istediğim mesaj, birinci yapay olması.  İçeride buldum, kuliste dediler ki, ''Yapma, hayvan hakları ayaklanır'' dedim ki, ''Ayaklansaydı benim için ayaklanırdı zaten. Atilla beye şunu vurgulamak için giydim kürkü, yeni jenerasyon SİYAD'la ilgili komite, çok saçma sapan şeylere para harcıyor.

'BELGESEL DEDİYSEK O KADAR DA DEĞİL'
''Belgesel niteliğindeki filmleri göreceğiz, yalnız benim de bir katılımım oldu. 1984'te çekilen sünnet kasetimi verdim ama değerlendirme dışı, 'belgesel dediysek o kadar da değil' diye dışlandı.

Diğer yandan Yılmaz'ın tören çıkışında basına verdiği demeç ise kafaları karıştırdı: ''Atilla abi bizim çok sevdiğimiz bir abimiz, çok önemli bir müzik insanı.''

İşte gecenin kazananları:
EN İYİ FİLM: Hayat Var (Reha Erdem)
EN İYİ YÖNETMEN: Reha ERDEM (Hayat VAR)
CAHİDE SONKU EN İYİ KADIN OYUNCU: Binnur KAYA (Vavien)
EN İYİ ERKEK OYUNCU: Nadir SARIBACAK (Uzak İhtimal)
EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU: Büşra PEKİN (Neşeli Hayat)
EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU: Settar Tanrıöğen (Vavien)
MAHMUT TALİ ÖNGÖREN EN İYİ SENARYO: Engin GÜNAYDIN (Vavien)
EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ: Florent HERRY (Hayat Var)
EN İYİ MÜZİK: Atilla ÖZDEMİROĞLU (Vavien)
EN İYİ KURGU: Reha ERDEM (Hayat Var)
EN İYİ SANAT YÖNETİMİ: Elif TAŞÇIOĞLU (Vavien)
EN İYİ BELGESEL: 5 NO’LU CEZAEVİ (Çayan DEMİREL)
EN İYİ KISA FİLM: CENNETTE DE ÖLÜM VAR (Savaş BAYKAL)
AHMET ULUÇAY UMUT ÖDÜLÜ: Melih SELÇUK
ONUR ÖDÜLLERİ: Sezer SEZİN, Süleyman TURAN, Vedat TÜRKALİ
TUNCAN OKAN EMEK ÖDÜLÜ: Atilla DORSAY
EN İYİ YABANCI FİLM: AÇLIK-HUNGER (Steve McQUEEN)

Sayfa Yükleniyor...