Sofya metrosunun 2. hattı Doğuş ile devrede

Bulgaristan’da 11 istasyonlu Sofya metrosunun ikinci hattı Doğuş İnşaat'ın katkılarıyla devreye girdi.

Sofya metrosunun 2. hattı Doğuş ile devrede

Bulgaristan’ın başkenti Sofya’da, yapımına 2008 yılında başlanan 11,6 km ve 11 istasyonlu metronun ikinci hattı hizmete girdi.

İkinci hattın inşaatının teknik olarak en sorunlu ve zor olan kısmı Doğuş İnşaat tarafından gerçekleştirildi. Doğuş İnşaat, yeni hattın yapımının ve tüm elektro mekanik işlerin yanında, Sofya’nın en prestijli 4 metro istasyonunun yapımında da rol alıyor.

Sofya Metrosu’nun ikinci hattının açılış törenine Cumhrubaşkanı Rosen Plevneliev, Başbakan Boyko Borisov, Sofya Belediye Başkanı Yordanka Fandıkova, Avrupa Komisyonu Başkanı Jose Manuel Barosso, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu ve Bulgar bakanlar katıldı.

Sofya metrosunun 2. hattı Doğuş ile devrede - 1

Metropoliten EAD tarafından ihale edilen, Avrupa Bölge Kalkınma Fonları ve kısmen işveren bütçesi ile finansmanı karşılanan Sofya Metrosu Genişletme Projesi, Lot 1 inşaatı projelendirme ve yapım işi yaklaşık 261 milyon dolar  teklif ile Doğuş İnşaat tarafından kazanılmıştı.

Doğuş İnşaat’ın tek yüklenici olarak uluslararası ihale sonrası kazandığı, ülkedeki en büyük altyapı projesi olan Sofya Metro Projesi’nin sözleşmesi de 2008 yılında imzalanmıştı.

İSTASYONUN ADI: AB
Metro genişletme projesinin, tüm ulaşımların entegre edilmesine çok güzel bir örnek olduğunu aktaran Avrupa Komisyonu Başkanı Barosso, bugünün Sofya ve Bulgaristan için büyük bir gün olduğunu söyledi. Projenin yüzde 50’sini oluşturan 486 milyon Euro'nun AB tarafından finanse edildiğini belirten Barosso, “Bir istasyonun adını Avrupa Birliği koyduğunuz için teşekkür ederim. Bu, Bulgaristan’ın AB ile omuz omuza olduğunu gösteriyor” dedi.

GÜNDE 130 BİN KİŞİ
Şu ana kadar 20 kilometre olan metro uzunluğu, ikinci hat sayesinde 27 durak ile 31 kilometreye ulaştı. Metronun günde 130 bin kişi tarafından kullanılması bekleniyor. Yeni 11,6 kilometrelik hat, başkentin merkezinden geçtiği için Doğuş İnşaat’ın özel olarak imal ettirdiği Tünel Delme Makinası (TBM) ile inşa edildi.

Bu sayede, Roma ve Osmanlı döneminden kalan antik eserlerin de muhafazası sağlandı. Roma döneminden kalan bu eserlerin korunması için büyük proje değişikliğine gidilmiş olmasına rağmen Doğuş İnşaat projeyi zamanında tamamladı.

Sofya Metrosu, arkeoloji sergisiyle de dikkatleri çekiyor. Neolit ve antik çağa ait olan el sanatlarını görmek isteyenler Doğuş İnşaat’ın tasarlayıp inşaatını yaptığı Serdika II no’lu istasyonda şeffaf vitrinler sayesinde bir müzede gezer gibi bu ayrıcalığa sahip olacaklar.

Karnobat Burgas Otoyolu inşaatından sonra bu proje ile Doğuş İnşaat, Bulgaristan’daki 2. büyük işini de başarıyla tamamladı. Açılış gecesi yapılan kutlamalarda Sofya Belediye Başkanı, Doğuş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Gönül Talu’ya Sofya Belediyesi’nin onur ödülünü takdim etti.

Sayfa Yükleniyor...