Tabletli eğitim için destek şart

Almanya’nın Mannheim şehrinde tabletle eğitim veren okullarda yapılan araştırmada öğretmenlere çeşitli sorular sorularak eğitimi değerlendirmeleri istendi.

Haberler 08.04.2013 - 12:17

Tabletli eğitim için destek şart

Almanya’da yapılan araştırma, tabletli eğitimde öğretmenlerin teknolojiye yaklaşımlarının, tablet teknolojisinden beklentileri ve kabullenmeleriyle ilişkili olduğunu ortaya koydu.

2011-2012 yılları arasında 3 okuldaki 18 öğretmenle yapılan görüşmeler sonunda, 18 öğretmenin haftada en az bir kez bilgisayar kullandığı anlaşıldı. Araştırmada, eğitim alanları birbirilerinden farklı olan öğretmenler yer aldı.

Öğretmenler,araştırmada tabletlere adaptasyon süreci hakkında  bilgi sundu. Bir öğretmen,  ‘okuldaki iPad’lerden birini aldım ve yılbaşı tatilinde alışmaya çalıştım’ şeklinde görüş belirtirken bazı öğretmenlerin daha önce hiç tablet kullanmadığı da belirtildi.

OLUMLULAR VE ŞÜPHELİLER

Görüşmeye katılan öğretmenlerin yaklaşık yüzde 55’i tableti yararlı ve çağdaş bir adım olarak görürken; yüzde 33’ü bu teknolojinin kullanımına olumsuz ve şüpheli yaklaşıyor.

Tablet kullanımını olumlu gören öğretmenlerden biri ‘tabletlerle eğitim kalitesinin daha yüksek bir seviyeye geleceğine inandığını, yabancı diller için iyi ugulamaları bulunduğunu’ belirtti.

Bir diğer öğretmen ise öğrecilerin bu teknolojiyle eğitime daha iyi odaklanabildiğini ifade etti. Tabletlere şüpheli yaklaşan öğretmenlerden biri ‘program ve teknik altyapının çok iyi çalışmadığını’ ifade ederken;  hayal kırıklığına uğrayan bir diğer öğretmen de ‘tabletlere ilk başta çok olumlu yaklaştığını ancak iş arkadaşlarının çalışma yüküne bakınca olayın tersine döndüğünü’ söyledi.

’EĞİTİM ŞART’
‘Computers in Human Behavior’ dergisinde yayımlanan araştırmaya göre, öğretmenlerin çoğu, tabletlerin kullanımı için desteğe ihtiyaç olduğunu belirtti. Sınıf ortamına integrasyonun kolaylaştırılması için teknik alt yapının ön şart olduğu ise ortak görüş olarak belirdi.

Çalışmadaki 47 yaşındaki bir öğretmen ‘teknolojiyle çok ilgilenmediğini, kendisinin bu teknoloji anlaması için bir eğitime ihtiyaç duyduğunu’ belirtti. Teknolojiyle arasının iyi olmadığını söyleyen 37 yaşındaki bir diğer öğretmen ise, “Bu süreçte bir kurs şart. Ben kendimi geliştirmeye çalıştırsam da limitlerim var. Pratikleri daha kolay yapacakken bilmediğimden yapamıyorum. Giriş dersi olsa genel kapsamı ile bilgi edinebiliriz” dedi.

Çalışmayı yürüten eğitim bilimleri uzmanları, bu teknolojinin ne kadar yararlı olsa da başarının öğretmenlerin bu teknolojiyi kabullenmesine, kullanabilmesine ve bu teknolojiyi sınıf ortamına entegre etmesine bağlı olduğunu belirtti. Öğretmenlerin daha uzun sürede daha iyi eğitilmesi ile bu teknolojinin öğrencilere daha yararlı olabileceğini de ekledi.

Araştırma, tabletli eğitimi öğretmenlerin gözünden anlatan ilk çalışma olmasıyla da ayrı bir öneme sahip.

Sayfa Yükleniyor...