Düşen uçağın kokpitinden son çığlık

Amsterdam'da düşen THY uçağında pilotlar arızayı 1,5 dakika kala fark etti, kokpitteki son konuşmalarda "Sürat, hocam" cümlesi öne çıkıyor.

Hollanda, THY Boeing-737-800 tipi "Tekirdağ" yolcu uçağının 25 Şubat 2009'da Amsterdam kentine inişi sırasında yaptığı kaza hakkında son resmi raporunu açıkladı. Raporda, "Uçağın altimetresinin asgari irtifa yüzünden yanlışlıkla motorları durdurması, bu yüzden motor itici gücü eksikliğinden kanatların gerekli hava basıncını alamayışı kazaya yok açmıştır" denildi.


Pilotların arızayı 1,5 dakika kala farkettiği belirlenirken, kabindeki son konuşmalara ise panik anları yansıdı.

Kaptan Pilot (KP) Tahsin Arısan 10:24:27: “18-27 iyi günler, efendim”
Emniyet Pilotu (EP) Olgay Özgür 10:24:36: “Hocam, radyo altimetre arızamız var, Hocam”
KP 10:24:38: “Tamaaaam”
CA 10:24:44: “Amsterdam Kule, Turkish 1-9-5-1, 1-8-Right”
Hava Trafik Kontrol (HTK) 10:24:48: “Turkish 1-9-5-1, günaydın, pist 1-8-Right, cleared to land, winds 2-10 at 9”
KP 10:24:52: “İnişe uygun. Teşekkürler.”
İkinci Pilot (İP) Murat Sezer 10:24:55: “İrtifa sabit”
KP: 10:25:04: “Bin”
İP 10:25:06: “Kontrol”
KP 10:25:10: “Flaplar 40” (Flap levyesinin sesi)
İP 10:25:12: “Hız”
KP 10:25:17: “Evet, kontrol listesi tamamlanmadı”
KP 10:25:19: “Speedbrake” (Hava freni)
İP 10:25:20: “Speedbrake çalışıyor, yeşil ışık”
10:25:21: 2 klik sesi
KP 10:25:26: “Bir, bir, bir”
İP 10:25:27: “Speedbrake çalışıyor yeşil ışık”
KP 10:25:28: “iniş takımı hih”
İP 10:25:29: “iniş takımı, lütfen, 3 ışık”
KP 10:25:31: “Flaplar”
İP 10:25:32: “Flaplar 40, yeşil ışık light”
EP 10.25.33: Kabin inişe hazır
İP 10.25.34: Pas geçiş yüksekliği ayarlandı
KP 10.25.37: Beş yüz
İP 10.25.38: Tüm ışıklar açık pozisyonunda
EP 10.25.42: Ah-huh
10.25.47: Uçak süratsiz kalıyor, sistem (stick shaker) lövyeyi sarsarak pilotları uyarıyor.
EP 10.25.49: Sürat, hocam
KP 10.25.49: Kumandalar bende (İngilizce söylüyor: I Have)
EP 10.25.51: 100 knot’tayız hocam
EP 10.25.52: Sürat, hocam
10.25.57: Stick shaker sistemi duruyor.
10.25.57: Sesli ikaz hızlı irtifa kaybını pilotlara “Sink rate” (çöküş oranı) sesiyle uyarıyor.
10.25.58: Sistem sesli olarak “lövyeyi çek” (Pull up) diye pilotları uyarıyor.
10.25.59: Stick shaker yeniden çalışıyor.
10.26.03: Kayıt sona eriyor.


Sayfa Yükleniyor...