İlişkili Haberler

İran'dan yayın yapan "Asr-ı İran" haber sitesine göre, devlet televizyonunda yayınlanan "Doksan" adlı spor programının sunucusu Adil Firdevsipur'un Zarif'le yaptığı röportaja yayın izni çıkmadı.

Devlet televizyonundan yapılan açıklamada, röportajın hazırlıkların tamamlanamaması nedeniyle yayınlanmadığını belirtti. Programın sunucusu Adil Firdevsipur ise röportaja yayın izni verilmediğini söyledi.

Firdevsipur, dün gece yayınlanan programı sırasında Dışişleri Bakanı Zarif ve izleyicilerden özür dileyerek, "Bu gecenin özel programı için Dışişleri Bakanı'yla spor konusunda bir röportaj yapmıştık ancak devlet televizyonu yetkilileri röportajın yayınlanmasını uygun görmediler" ifadelerini kullanmıştı.

Firdevsipur'un açıklamasından sonra ülkede reformcu kanada yakın bazı medya organlarında kararın siyasi olduğuna dair iddialar yer aldı.

Röportajla ilgili fotoğraflar perşembe günü medya organlarında paylaşılmış, röportajın dün gece devlet televizyonuna ait Kanal 3'te yayınlanacağı açıklanmıştı.

İran'ın muhafazakar kanada ait gazetelerinden Vatan-ı İmruz, cumartesi günkü sayısında ilk sayfasından "Doksan adlı program ve çalışanları hakkında Radyo ve Televizyon Genel Müdürü Dr. Serefraz'a mektup" adıyla bir makale yayımlayarak, programın sunucusu Firdevsipur'u devlet televizyonunda yayınlanan spor programında "siyasi propaganda yaptığı" iddiasıyla eleştirmişti.

İran'da Radyo ve Televizyon Genel Müdürü, dini lider Ayetullah Ali Hamaney tarafından atanıyor.