Kazakistan, Borat’ı ülke tanıtımında kullanıyor

Sacha Baron Cohen’in ilk Borat filmini yasaklayan Kazakistan, Borat karakterinin sık kullandığı ‘very nice – çok güzel’ ifadesini ülke tanıtımında kullanmaya başladı.

Kazakistan, Borat’ı ülke tanıtımında kullanıyor

İngiliz aktör Sacha Baron Cohen’in ilk Borat filminin sinemalar gösterilemesinin ardından Kazakistan yönetimi, filmin gösterimini yasaklamış, Cohen’e dava açmakla tehdit etmiş ve ABD’nin ünlü gazetelerinden The New York Times’ta ülke tanıtımı ile ilgili dört sayfalık bir reklam yayımlatmıştı.

29 Eylül’de Borat filminin devamının fragmanını yayınlayan Cohen kendini benzer zorluklara hazırlarken beklediği olmadı.

Bunun yerine Kazakistan’ın Turizm İdaresi Yönetici Vekili Kairat Sadvakassov ve yönetimi aşırı tepki vermemeyi seçti.

New York Üniversitesi Turizm Yönetimi bölümünden mezun olmuş olan Sadvakassov, ‘Filmin popülerliğinin doğal ömrünü tamamlamasını ve tepki vermemeyi seçtik’ şeklinde konuştu.

Öte yandan 2005 yılında ABD’de bir lise öğrencisiyken bir öğrenci değişim programına katılarak Kazakistan’a gelen ve daha sonra da ülkeye yerleşen Dennis Keen, filmin sloganının ülke tanıtımında kullanılmasına ön ayak oldu.

Keen, lise öğrencisiyken Borat filminin de etkisiyle, öğrenci değişim programında Fransa ve İspanya ile beraber ziyaret edeceği ülkelerin arasına Kazakistan’ı da eklemiş.

Kazakistan’da geçirdiği süreden sonra ülkesine dönerek ABD’nin köklü üniversitelerinden Stanford’a eğitim gören Keen, buradaki eğitimi sırasında da Kazak bir profesörle beraber çalışma imkan bulmuş. Kazakistan’a yerleşen Keen, şimdi devlet televizyonunda bir gezi programı sunuculuğu yapıyor.

“KAZAKİSTAN. ÇOK GÜZEL!"

Borat filminin ikincisinin çekildiğini duyduktan sonra, filmi görmezden gelmek yerine, Borat’ın sloganını ülke turizminin sloganı olarak kullanılmasında iyi olacağını düşünmüş. Yabancı film şirketlerinin Kazakisan’da çekimlerine yardımcı olan bir arkadaşı ile beraber Kazakistan Turizm İdaresi’ne fikirlerini sunmuşlar ve onay almışlar.

Keen ve arkadaşı Utemissov. Filmlerde, Kazakistan’ı gezen ve ‘çok güzel’ olduğunu söyleyen insanların bulunluğu, basit yöntemlerle çektikleri ve internette paylaşımı kolay dört tane 12 saniyelik tanıtım çekimi hazırlamışlar.

Tanıtım projesinin yapımcılarından Yermek Utemissov, ‘Kazaklar bu sefer filme kızmayacaklar. Artık yeni bir nesil var. Sosyal medya kullanıyorlar, internette dolaşan komik görsellerden haberleri var ve artık ile aynı komedyenleri takip ediyorlar.' dedi.

Turizm yönetiminden Sadvakassov ise yeni filmi henüz görmediğini belirterek, turizm harcamalarını kısıldığı pandemi döneminde basında ülkenin isminin geçmesinden memnun olduğunu ve endişlenmeye yer gerek olmadığını belirtiyor.

Kazakistan yönetiminin filmine karşı daha dostane bir yaklaşımda buluduğunu öğrenen Sacha Baron Cohen ise eposta üzeriden yayımladığı mesajında, ‘Bu bir komedi filmidir ve filmde yer alan Kazakistan ile gerçek Kazakistan arasında hiçbir benzerlik bulunmamaktadır.’ İfadesini kullandı.

Cohen mesajında Kazakistan’ı seçme nedeni açıklarken ‘ABD’de neredeyse kimsenin Kazakistan’dan haberi olmadığı ve bunun komik ve çılgın bir dünya yaratmalarına yardımcı olacağını düşündüm. Gerçek Kazakistan içinde modern ve gururlu insanların bulunduğu çok güzel bir ülke.’ İfadelerini kullandı.

İŞTE KAZAKİSTAN'IN TANITIM FİLMİ

  • Etiketler :
  • Haberler -
  • sinema
  • Sanat
  • Dünya
  • Turizm
  • Kazakistan

Sayfa Yükleniyor...