Birçok eğitimci, ailelerin rekabetinden şikayetçi. Yapılan bir çalışmada öğretmenler, aileleri nedeniyle birçok çocuğun ciddi baskı altında kaldığını söylüyorlar. Ankete katılan eğitimciler, öğretimin de zorlaştığını belirtti. Bunun nedeni ise çocukların sürekli özel ders almaları. Eğitimcilere göre ailelerin özel ders aldırmalarındaki amaç çocuklarının konuyu müfredattan önce öğrenip sınıf arkadaşlarını geçmesi.

Ankete katılan eğitimciler, ebeveynlerin çocukların daha fazla zorlanmasını talep ettiğini belirtiyorlar. Aileler ayrıca çocuklarının küçük bir başarısızlığında bile hayal kırıklığına uğruyorlar. Bazı aileler ise henüz ilkokul çağındaki çocuklarının gideceği üniversiteyi belirlemiş durumda. Eğitimciler, velilerin başarıyı ilerleme, memnuniyet ve iyilikle ölçmeleri gerekirken sayısal değerlerle ölçtüğünü de ekliyorlar.

Diğer yandan aileler, çocuklarının sınıfındaki diğer öğrencileri de yakından takip ediyor. Öğretmenleri diğer çocukların durumunu öğrenmek için sıkıştırıyor ve çocuklarını onlarla karşılaştırıyorlar. Çocuklarını geçen biri varsa öğrenciyi daha da zorlayıp birinci yapmaya çalışıyorlar.

Ailelerin bu tavrı çocuklarda sadece en iyinin yeterli olduğu algısı yaratıyor. Çocuklar en iyi olmadıkça çabalamanın manasız olduğuna inanıyorlar. Bu da başarısızlık haklarını ellerinden alıyor, başarısız olma korkusu nedeniyle psikolojik rahatsızlıklar geçiriyorlar.

Eğitimciler, öğrencilerin çocukluk yıllarının çok değerli olduğunu ve başarı isteğinin dengede tutulması gerektiğini söylüyorlar. Aşırı baskı ve aşırı koruma altındaki çocukların yetişkinliklerinde ciddi problemler yaşayabileceklerinin altını çiziyorlar.