Ikea, 70 yıldır sürdürdüğü "yıllık katalog" geleneğini sonlandırıyor

İsveçli mobilya devi Ikea, yetmiş yıldır sürdürdüğü yıllık ürün katalogu geleneğini sonlandıracağını açıkladı.

Ikea, 70 yıldır sürdürdüğü "yıllık katalog" geleneğini sonlandırıyor

Dünya genelinde 70 yıldır birçok dilde yayımlanan ve şirketle özleşen IKEA kataloglarının basımı son buluyor.

IKEA Yöneticisi Konrad Grüss yaptığı açıklamada, "70 yıldır en çok bilinen ve en çok sevilen ürünlerimizden biri olan IKEA katalogları, dünya çapında milyonlarca insana ilham verdi" dedi. Okuyucu sayısındaki düşüş, "IKEA kataloğunun başarılı kariyerine saygılı bir şekilde son verme" kararına yol açtı.

Müşteri davranışında büyük bir değişiklik olduğunu belirten Gruss, müşterilerin artık web üzerinden, telefon uygulamalarından ya da sosyal medyadan etkileşime girdiğini söyledi.

Gruss normal şartlarda bu kararın kararın 2022'de ya da 2023'te de alınabileceğini ancak salgının bu süreci hızlandırdığını söyledi.

Kataloğun maliyetinin ne kadar olduğunu söylemeyen Gruss, "Kataloğun üretimi için kullanmadığımız parayı diğer medyaya yeniden yatıracağız" dedi.

Şirket 2021 sonbaharında, ev tasarımı için ilham verici fikirler içerecek son kataloğunu kitap halinde bir baskıyla çıkaracak.

Müşterilere, özellikle mobilya görüntülerini evlerinin duvarlarına yansıtabilmesi için artırılmış gerçeklik kullanan IKEA, eşyalarını dijital olarak tasarlamak isteyenlere daha fazla seçenek sunuyor. Şirketin elektronik ticareti geçen yıl yüzde 45 arttı.

İLK BASKISI 285 BİN ADET YAPILDI

İlk Ikea kataloğu 1951'de şirketin kurucusu Ingvar Kamprad tarafından 285 bin adet basıldı ve İsveç'in güney kesiminde dağıtıldı.

2016 yılında markanın ürün katalogu dünya çapında 32 farklı dilde 200 milyondan fazla kopya olarak basılmıştı.

Son katalog 40 milyon kopya olarak basılan ve bu yaz dağıtılan 2021 versiyonu idi.

Sayfa Yükleniyor...