112 Acil Çağrı Merkezi’ne 2,5 milyon çağrı | Damadın GBT’si için arayan da var, interneti kesildiği için arayan da
Antalya’da 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gelen 8 ayda 2 milyon 500 bin çağrının yüzde 64’ü gereksiz çağrılardan oluştu. Damat adayının GBT’sini yaptırmak isteyen de konuşmaya başlayan çocuğuna pratik yaptırmak isteyen de acil çağrı hattını meşgul etti.
![112
Acil Çağrı Merkezi’ne 2,5 milyon çağrı | Damadın GBT’si için arayan da var, interneti
kesildiği için arayan da - 1](https://cdn1.ntv.com.tr/gorsel/WDuRGk0CYUO8lqrQQpX0Jg.jpg?width=1000&mode=both&scale=both&v=1694938648656)
Türkiye’de pilot bölge seçilen Antalya’da 2009 yılından bu yana tüm acil durum ihbarları 112 Acil Çağrı Merkezi’nde toplandı.
Bünyesinde sağlık, emniyet, jandarma, itfaiye, orman ve sahil güvenlik olmak üzere 6 kurumu barındıran 112 Acil Çağrı Merkezi’ne gün içerisinde çok sayıda ihbar geliyor.
İhbarların sayısı ise her geçen yıl hem nüfusa bağlı olarak hem de kentin turizm hareketliliği nedeniyle giderek artıyor.