Türk mekanikçinin imzasını taşıyan SLS AMG İstanbul’da

Mercedes-Benz’in spor otomobil bölümü AMG’de, üretilen her motorda yapanın ismi yazıyor.

Türk mekanikçinin imzasını taşıyan SLS AMG İstanbul’da

Mercedes-Benz AMG; çok güçlü bir karışım. 1881’de kurulan Mercedes-Benz, markalarının en kıdemlilerinden, en bilinenlerden biri. Önceleri bağımsız, daha sonra Mercedes’in bünyesine katılan AMG ise, yarış otomobilleri ile 43 yıllık geçmişe sahip.


2010 yılı ortalarında satışa sunulan Mercedes-Benz’in SLS AMG modeli, 1950’lerin en hızlı otomobili olan 300SL Gull-Wing’in manevi halefi. Yani önemli bir bağı var ama en önemlisi, tamamen AMG tarafından tasarlanan ve üretilen ilk .

Yetkili Satıcı Koluman’ın Satış Müdürü Altuğ Erciş’in verdiği bilgiye göre, AMG’de motorları bir araya getiren yaklaşık 20 kişilik ekipteki iki Türk’ten biri Ozan Issız, diğeri ise Erol Cenk.

Türk mekanikçinin imzasını taşıyan SLS AMG İstanbul’da - 1 Bu parçaları doğru sırada bir araya getirdiğinizde motor oluyor...

Mağazadaki SLS’in motoru Ozan Issız’ın imzasını taşıyor. Aracı tanıtan Altuğ Bey, kapılarını yukarı doğru açıp marşa basınca, kanat gibi duran kapılara, İkinci Dünya Savaşı’ndan kalma bir uçağın egzoz sesine benzer gürültüsü eklendi ve bir anda dramatik bir atmosfer oluştu.

Türk mekanikçinin imzasını taşıyan SLS AMG İstanbul’da - 2

Otomobilin donanımı ile ilgili bilgi veren Altuğ Bey, bu aracın anahtar teslim satış fiyatının 390,000 Euro olduğunu söyledi ve aracın aksesuar listesini gösterdi. Servet değerindeki bu otomobilde en vurucu aksesuar ne acaba diye bir göz attığınızda, pek bir şey bulamıyorsunuz. Yani standart olan motoru, şasisi, frenleri, süspansiyonu, şanzımanı zaten çok etkileyici özellikler sunuyor. Diğer yandan aksesuar listesinde yazan deri koltuklar, geri görüş kamerası, Bi-Xenon farlar, yağmur algılaycısı, alarm sistemi, ısıtmalı koltuklar gibi aksesuarları bugün rahat bir şekilde onda biri fiyata satılan bir otomobilde de bulunabiliyor.



Ancak bir aksesuar var ki, bu otomobilin 3.8 saniyelik 0-100 km/s hızlanmasına ve 317 km/s elektronik olarak sınırlanmış azami hızına çok yakışıyor; 8,700 Euro değerinde motor altı koruması. Genelde 100-200 Euro olan ve çelikten imal edilen muhafaza, çok daha hafif, sert ve pahalı olan karbon-fiber olunca fiyat da performans verileri gibi uçmuş.

Türk mekanikçinin imzasını taşıyan SLS AMG İstanbul’da - 3 SLS AMG 571 beygir ve 650 Nm tork üreten 6.2 litrelik V8 motora sahip.

SLS yerini aldığı SLR gibi bir koleksiyon otomobiline benzemiyor, tabiki çok özel, ama öyle bir havaya sahip ki, sanki sürülmek, hatta seveceği şekilde; sertçe sürülmek için yapılmış. AMG’nin Araç Geliştirme Direktörü Tobias Moers, SLS ile ilgili bir röportajda “AMG, 900 kişilik iş kuvveti ile Mercedes-Benz dünyasının ‘kanunsuzları’. Bu ‘kanunsuzlar’ istedikleri gibi bir otomobil yapmaları için serbest bırakıldılar” demişti. Otomobilde kesinlikle böyle bir hava var.

Sayfa Yükleniyor...