Beşiktaşlı Shinji Kagawa, futbol dünyası için yeni bir ateş yakarken, diğer taraftan turizm sektöründe tam isabet bir vuruş daha yapmış oldu. 2019'un Japonya'da 'Türkiye Yılı' olarak kutlandığı bu dönemde, Kagawa'nın golleri ve sempatisi iki ülke arasında yeni bir etkileşim oluşturdu. Turizmciler, uzun zamandır Türkiye'nin Japon futbolcularla tanıtımının turizme Uzak Doğu'dan küçümsenemeyecek bir etkisi bulunduğunu belirtirken, Japonların özellikle kültür turizmi için büyük fırsat olduğunu ifade ettiler. Pazar akşamı sadece 3 dakika içinde attığı 2 gol ile futbol taraftarlarına hem sahada, hem de sosyal medya kanalları aracılığıyla büyük coşku yaşatan Beşiktaşlı Shinji Kagawa, şimdi o coşkuyu turizm sektörüne getiriyor. 'Sempatik Japonlar'ın iyi futboluyla coşanlar; hem Japonya, hem de Türkiye seyahatlerine ilgilerini artırmaya başladı bile. Maçın oynandığı gece boyunca Twitter'da Türkiye'nin en çok konuşulan gündem başlığı olan Kagawa için Japonların da yorum yapması dikkat çekti.

TÜRSAB BAŞKANI BAĞLIKAYA: DÜNYADA TRENDLER BÖYLE BELİRLENİYOR

Galatasaraylı Yuto Nagatomo ve Beşiktaş'a gelen Kagawa, kahramanlara ihtiyaç duyan Japonlar için İstanbul'un turizmdeki yeni markaları olabilir.
Galatasaraylı Yuto Nagatomo ve Beşiktaş'a gelen Kagawa, kahramanlara ihtiyaç duyan Japonlar için İstanbul'un turizmdeki yeni markaları olabilir.


Ünlü sanatçı Barış Manço ile başlayan Türk-Japon dostluğu, futbolculuk zamanında 'Japon kızlarının sevgilisi olan' Beşiktaş Teknik Direktör Yardımcısı İlhan Mansız'a kadar geçen sürede, Galatasaraylı Yuto Nagatomo gibi isimlerle öne çıkmaya devam ediyor.
Japonların favori topçularından Kagawa'nın maç sonrası 'Rüya gibi bir başlangıç oldu' değerlendirmesindeki gibi; turizmciler de, karşılıklı dostluk bağı güçlenmeye devam eden iki ülke halkının etkileşiminin hızla artacağına inanıyor.
Milliyet'ten Duygu Erdoğan'ın haberine göre Türkiye Seyahat Acentaları Birliği (TÜRSAB) Başkanı Firuz Bağlıkaya, bir ülkede turizm alanında 'Türkiye Yılı' ilan edilmesinin, o ülkeyle etkileşimi güçlendirmek amacıyla rutin faaliyetler dışında özel çalışmalar yapıldığına vurgu yaptı. Bu kapsamda Japonya'da 2019'un Türkiye Yılı olarak kutlanmasına Kagawa'nın da önemli katkısı olacağını anlatan Bağlıkaya, "Sektörümüz için tam zamanında oluşan bir gündem. Zaten istediğimiz tanıtım yöntemleri de bunlar. Nasıl ki bizim sanatçılarımız, ünlü isimlerimiz bir yere gittiğinde o bölgeye ilgi artıyorsa, dünyada da böyle oluyor. Son yıllarda ve gelecek dönemde sosyal medyanın etkisini ise yok sayamayız. Burada konuşulan güzelliklerin mutlaka güzel dönüşü oluyor" diye konuştu.

JAPON TURİST SAYISI HIZLA ARTIYOR

Gelir düzeyi yüksek olduğu için Japon turistler 'iyi para harcayan misafir' kategorisnde.
Gelir düzeyi yüksek olduğu için Japon turistler 'iyi para harcayan misafir' kategorisnde.

Japon turistler, tıpkı Kuzey Avrupa ülkeleri gibi güvenlik kaygısı yüksek olan gruplardan. Bu nedenle, gerek sınır komşularında, gerekse yurt içinde yaşanan sıkıntılarla turizm sektörünün zor bir dönem geçirdiği 2015-2016 boyunca Japonya'dan Türkiye'yi ziyaret edenlerin sayısı azaldı. Ancak yeniden önemli bir dönüş yapan Japonların özellikle 2019 rezervasyonları şimdiden talebin çok yüksek olduğunu gösteriyor. 2017'de Türkiye'yi ziyaret eden Japonların sayısı 50 bin iken, bu sayı 2018 sonu itibariyle 82 bin oldu. Japon turist sayısında görülen bu yüzde 70'e yakın artışın, hızla devam etmesi öngörülüyor.

KAPADOKYA'DA JAPONLAR PANKART AÇTI

Beşiktaş'ın Japon yıldızı Kagawa için, Japon turistlerin uğrak noktası olan Kapadokya'da pankart açıldı. Balon turunda açılan pankarta Japonca 'Hoşgeldin Kagawa' yazıldı.
Beşiktaş'ın Japon yıldızı Kagawa için, Japon turistlerin uğrak noktası olan Kapadokya'da pankart açıldı. Balon turunda açılan pankarta Japonca 'Hoşgeldin Kagawa' yazıldı.

THY'NİN TOKYO UÇUŞLARI DA ARTTI

Japon turistler kültür, tarih, arkeoloji turizmi kapsamında çeşitli ülkelere ziyaret gerçekleştiriyor. Bu nedenle Konya'dan Çorum'a, Çanakkale'den Şanlıurfa'ya kadar farklı lokasyonlarda Japon turistleri görmek mümkün. Kapadokya, Pamukkale, Konya Mevlana ziyareti, Truva, İstanbul Japonların vazgeçilmezleri arasında.
Kapadokya Turistik Otelciler ve İşletmeciler Derneği Başkan Yardımcısı Dilek Yulaf, bu tanıtımların mutlaka olumlu etkisinin olacağını değerlendirirken, Japon turist sayısının artmaya devam ettiğini söyledi. Yulaf, "2019'da bu artışların etkisini daha iyi göreceğiz. Japonların gözde turizm destinasyonlarından olarak öne çıkan Kapadokya bölgesinde aldığımız taleplerde de bunu görüyoruz" dedi.
Bu kapsamda THY'nin uçuş sayısını da artırması gündemde. İstanbul'dan Japonya'nın başkenti Tokyo'ya haftanın 7 günü günde bir kere olan uçuş seferlerinin ve yeni uçuş güzergahlarının eklenmesi bekleniyor.

Japon spor kanalı Dazn; 1 Şubat itibariyle Twitter hesabı üzerinden Kagawa'nın oynaması nedeniyle artık Beşiktaş maçlarını canlı yayınlayacağını duyurmuştu. 3 Şubat maç günü ve sonrasında da kanalın resmi hesabı üzerinden sık sık Kagawa ve maçın duyurusu, maça dair yorumlar atıldı.

JAPON TV KANALI MAÇLARINI VERECEK

Shinji Kagawa 29 yaşında
Shinji Kagawa 29 yaşında

Japon spor kanalı Dazn; 1 Şubat itibariyle Twitter hesabı üzerinden Kagawa'nın oynaması nedeniyle artık Beşiktaş maçlarını canlı yayınlayacağını duyurmuştu. 3 Şubat maç günü ve sonrasında da kanalın resmi hesabı üzerinden sık sık Kagawa ve maçın duyurusu, maça dair yorumlar atıldı.

ALMANYA'DA ÇOK SEVİLİYOR

Borussia Dortmund sosyal medya hesabından Shinji Kagawa transferi için bir paylaşım yaptı. Paylaşımında; "Shinji Kagawa, sezonun geri kalanında Beşiktaş'ta olacaktır. Çabası ve yadsınamaz etkisi için ona teşekkür ederiz" ifadelerine yer verildi.  Kagawa da Alman traftarlara "Umarım Borussia Dortmund şampiyon olur" diye cevap verdi.

DÜNYANIN EN GÜÇLÜ PASAPORTU JAPONLARIN