Emlak danışmanlığında teknoloji dönüşümü (10 ayda 160 bin kişi evlerde sanal tur yaptı)

Son yıllarda Türkiye’de emlak danışmanlığı kullanılan teknolojiyle değişmeye başladı. Sektörde teknoloji kullanımı hem zamandan hem paradan tasarruf ettiriyor. Bugün gelinen son noktada sokak sokak dolaşıp ev aramak veya ev satmak için emlakçılardan aylarca haber beklemek derdi ortadan kalkmış durumda.

28.11.2017 - 15:06

Emlak danışmanlığında teknoloji dönüşümü (10 ayda 160 bin kişi evlerde sanal tur yaptı)

Amerika ve Avrupa’da son teknolojiyle yapılan emlak danışmanlığı, Türkiye’de de değişime ayak uydurmaya başladı. Sektör, teknolojiden faydalanarak ev sahibi olmak ve evini satmak isteyenler için pek çok avantaj sağlıyor. Bugün gelinen son noktada size en uygun evi yapay zeka buluyor, 3D sanal tur teknolojisi ile alıcılar, bakmak istedikleri evin içindeymiş gibi oda oda tüm evi gezebiliyor.   

Klasik tek kişilik, ofisten çalışan emlakçı yerine teknoloji sayesinde binlerce alıcı ve satıcıya hizmet veren yeni sistem Yuvako, zor ve durgun piyasalarda, evini satmak ya da ev almak isteyenlere, modern dijital pazarlama metotları sunuyor.  

Yuvako, sokak sokak dolaşıp ev aramak veya evini satmak için emlakçılardan aylarca haber beklemek derdine çare bulmaya aday. 

HAYALLER YAPAY ZEKA YAZILIMIYLA GERÇEKLEŞİYOR 

Yuvako, alıcıların hayalindeki evi machine learning tabanlı bir yapay zeka yazılımı ile bulabiliyor. Sistem, alıcı ile girdiği her etkileşimde onu daha iyi tanıyor ve hayaline daha uygun evleri bulup öneriyor. Öte yandan algoritmalar, Yuvako’daki binlerce benzer alıcı talebinin oluşturduğu büyük veri sayesinde yeni bir alıcı için uygun olabilecek evleri kolayca belirleyebiliyor.   

Yuvako.com’un CEO’su Altay Tınar konuyla ilgili “Yaptığımız araştırma sayesinde alıcıların yeni bir ev aramaya başladığında ne istediklerini aslında sadece yüzde 17 oranında bildiklerini gördük. Machine learning tabanlı yapay zeka yazılımımız sayesinde onların henüz farkında olmadıkları ihtiyaçlarını, somutlaştıramadıkları hayallerini ortaya çıkartabiliyoruz. Bu ihtiyaçları binlerce benzer alıcının büyük verisi üzerinden tahmin edebilen bir sistem ile çok daha kolay ve hızlı ilerlemek mümkün” ifadelerini kullandı.  

EVLER 3D TEKNOLOJİSİYLE GEZİLİYOR 

Binlerce alıcı ve satıcıya dijital ortamdan ulaşıp daha kolay ve pratik şekilde hizmet veren bir dijital gayrimenkul ofisi örneği olarak Yuvako’nun alıcı ve satıcılara sunduğu pek çok avantaj bulunuyor. Bu platformda evler, Türkiye’de bir ilk olan teknolojisi sayesinde 3D ortamda oda oda dolaşılabiliyor.  

Böylece yüzlerce müşteriye aynı anda evi bizzat deneyimleme şansı sunuluyor. Bu yeni teknoloji sayesinde emlakçının istediğini gösterme veya istediğini saklama dönemi sona eriyor. Bu da ilgilendiğiniz kiralık ya da satılık evi istediğiniz gibi ve etki altında kalmadan incelemek anlamına geliyor. Üç boyutlu ev gezme teknolojisi hem ev arayanlara hem de evini satmak isteyenlere birçok avantaj sunuyor.  

Yuvako sayesinde alıcılar, 3D modelleme teknolojisi ile bütün detayları görebiliyor, daha gerçekçi bir sunumla karşılaşıyor. Bu sistemde evleri tablet, telefon, bilgisayar ya da VR gözlükle de gezmek mümkün.   

10 AYDA 160 BİN KİŞİ EVLERDE SANAL TUR YAPTI 

Özel lazer kameralar ile evlerin 3 boyutlu modelleri oluşturuluyor. Böylece alıcılar eve gitmeden bilgi sahibi olabiliyor ve ev sahibi de boş yere evini fiziken göstermek zorunda kalmıyor. 3D teknolojisiyle evi aynı anda pek çok kişi kolayca gezebiliyor. Bu da evin daha hızlı bir şekilde satılmasına yardımcı oluyor. Bugüne kadar 160 bin kişi sanal ev turu yaptı. Bu rakama klasik bir emlakçı 30 yılda ulaşabiliyor.  

Hem evin hem de bölgenin profesyonel fotoğraf ve video çekimini de kurgulayan Yuvako, ürettiği bu özel içerikle Facebook, Instagram, Google ve Youtube gibi kanallardan da alıcılara ulaşıyor. Ayda yaklaşık 2 milyon kişiye erişiyor.  

DİJİTAL PLATFORMLAR ÜZERİNDEN İLETİŞİM   

Evini kısa zamanda satmak isteyen ya da yeni bir ev almak isteyen kişilerin tüm ihtiyaçlarını, sürecin en başından tapuda son imzaya kadar takip eden Yuvako, her aşamada modern ve teknolojik pazarlama metotları ile çözüm üretmeyi de ihmal etmiyor. Bağımsız kurumlara, profesyonel ve tarafsız değerlendirme raporları da hazırlatan platform, böylece klasik yöntemlere göre 10 kata kadar daha fazla talep oluştururken, evlerin kısa sürede ve en doğru fiyata satılmasını sağlıyor. Ayrıca alıcı adayları "dijital alıcı danışmanları/emlakçıları" ile kendilerine özel dijital platformlar üzerinden iletişim kurabiliyor.   

Sayfa Yükleniyor...