Japon Sony ve ABD’li Pebble Technology şirketlerinin öncülüğünü yaptığı akıllı saat sektörü, teknoloji dünyasının iki büyük rakibinin katkısıyla büyük bir patlama yaşayabilir.

İngiltere merkezli Juniper Research şirketinin analisti Nitin Bhas, “Akıllı saat sektörünü tüketiciğe tanıtan ve reklamını yapan firmaların devreye girmesi, katalizör etkisi yapacak... Ayrıca, sektörde bulunan markalar da güçlenecek ve giyilebilir teknolojilere yönelik ilgi artacak” dedi.

‘KENDİ NİŞİ OLUŞACAK’
Juniper, akıllı saatlerin ilk olarak sağlık durumu, vücut faaliyetleri ve diğer bilgileri aktaran küçük alıcılardan oluşacağını, ardından sağlık, spor, iletişim gibi belli alanlarda özelleşeceklerini tahmin ediyor. Şirket, 2018’de giyilebilir teknolojilerin 170 milyon satan bir sektör haline gelebileceğini belirtti.

Juniper, akıllı saatlerin ikiye ayrılacağını ve sadece bir gösterge ekranı veya çoklu fonksiyon sunan modelleri bulunacağını belirtti. Akıllı saatlerin, tablet veya akıllı telefonlara kıyasla belli bir demografik kesime hitap edeceği ve bu yüzden sektör büyümesinin kısıtlı kalacağı düşünülüyor.

GOOGLE AKILLI SAAT FİRMASI SATIN ALDI
Google, geçtiğimiz yıl akıllı saat geliştiren WIMM Labs firmasını satın aldığını doğruladı. WIMM Labs, ilk saatini 2011’de sunmuş ve bir yıl sonra faaliyetlerine son vermişti.

Android 2.1 işletim sistemiyle çalışan saat, Bluetooth ve Wi-Fi 802.11b/g bağlantı özelliklerine, 256 MB RAM, 667MHz işlemci hızına sahipti.

Google’ın, WIMM Labs tecrübesiyle Apple’ın yanı sıra LG ve Samsung gibi firmalara karşı akıllı saat yarışına güçlü başlamak istediği anlaşılıyor.