Türkiye markasını tanıtmak

Türkiye’nin yurt dışında pazarlanmasını sağlamak için Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü adında bir kurum kuruldu.

Bir ülkenin dışarıda marka olarak pazarlanması için uygulanan yola kamu diplomasisi denir. Bu bağlamda yeni bir kurum ’de kuruldu. Adı Başbakanlık Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü

Kurumun görevi Türkiye’yi yurtdışında en iyi şekilde temsini sağlamak, olumlu noktaları öncelemek, Türkiye’nin olumsuz imajını düzetmeye çalışmak. Kurumun başında Dr. İbrahim Kalın bulunuyor.

Koordinatörlük şimdi yeni bir yol haritası çizmek için çeşitli toplantılar düzenliyor fikir alışverişinde bulunuyor.

Koordinatörlüğün işi ilk başta çok zor görünüyor zira Türkiye’nin birikmiş negatif algı oluşturan onlarca sorunu var. Bu yüzden koordinatörlük İbrahim Kalın başkanlığında gazeteci, akademisyen, STK’larla görüş alışverişinde bulunuyor, öneriler topluyor.

Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü’nün işinin kolaylaşması için ise öncelikle Türkiye’nin kendi içindeki sorunlarla yüzleşip çözmesi gerekiyor. Şayet bu başarılırsa dışarıya ülkeyi anlatmak daha kolay olacak.

Sayfa Yükleniyor...