FOTO GALERİ
Oldukça yüksek fiyatlara satılan süper spor otomobillere herkesin ulaşması imkansız. Hal böyle olunca, daha kısıtlı bütçelere hızlı bir araç sahibi olmak isteyen, spor otomobilleri andıran bir performans yeterli görenler için üretilen modeller devreye giriyor. “Bütçemi elimden geldiğince zorlarım!” diyorsanız işte size iyi bir alternatif; Seat Leon Cupra.
Normalde bir aracı anlatmaya ilk olarak tasarımdan başlarız, ama Leon Cupra performansıyla ünlü bir otomobil olduğu için isterseniz tasarımı daha sonraya bırakalım ve performanstan başlayalım. İşte detaylar…
Çok düşük devirlerde dahi çok istekli olan Seat Leon Cupra’da 4 silindirli 2.0 litre turbo beslemeli benzinli bir motor görev yapıyor. 280 beygir güç üreten motor, 1750 devirden itibaren 350nm tork açığa çıkarıyor. Bu rakamların performansa yansıması da oldukça keyifli olur; araç 5.8 saniyede 100 km/s hıza ulaşabiliyor.
OTOMOBİL TESTLERİ
OTOMOBİL TESTLERİ
Aracın burnunda Leon Cupra’ya özgü tampon, yeni ön ızgaradaki damalı bayrak göze çarpıyor. Yan bölümdeyse siyah aynalar, Cupra logolu kırmızı fren kalipleri, ön çamurluktan başlayan, arka kapıda yok olan ve daha sonra arkaya doğru uzanan tasarım çizgisi kendisini gösteriyor. Arka taraftaysa spoyler, çift egzoz çıkışı, difüzör ve tabii ki Cupra logosu yazısı dikkat çeken noktalar oluyor.
OTOMOBİL TESTLERİ
Yeni Seat Leon Cupra'da yenilikçi full-LED farların yanı sıra LED gündüz sürüş farları ve LED arka stop lambaları da standart olarak sunuluyor. Leon Cupra'nın saatte 110 km/s hızın üzerinde 30 saniyeden uzun bir süre seyretmesi halinde, far huzme açısı otomatik olarak yola en uygun düzeye yükseliyor. Bu da yoldaki diğer sürücüleri rahatsız etmeden yolun en iyi şekilde aydınlatılmasını iyileştiriyor.
OTOMOBİL TESTLERİ
Kokpitin ortasına yerleştirilen ekrandan telefon, müzik gibi sistemleri kontrol edebiliyor, araç hakkında bilgiler alabiliyorsunuz. Fakat sistemin menüleri biraz detaylı. Çok fazla seçenek ve alt menü barındırıyor. Sistem bu kadar detaylı olunca bazı ayarları sürüş esnasında yolda yapmak neredeyse imkansız. Gerçekten bu sistemi kullanmak biraz alışkanlık istiyor, ama en azından birçok markada olduğu gibi büyük bir hata yapılarak klima kontrolleri sisteme dahil edilmemiş, alışık olduğumuz bir yere konumlandırılarak kullanım kolaylığı sağlanmış.
139 bin TL’den başlayan fiyatlarla satılan Seat Leon Cupra ucuz bir araç değil, ama kardeşleri olarak belirtebileceğimiz 5 kapılı rakipleriyle kıyasladığımızda mantıklı kalan bir araç. Örneğin; Leon Cupra gibi 2.0 litre TSI motorlu quattro Audi S3’ün fiyatı 190.500 TL’den başlıyor. VW Golf GTI ise 2.0 litre motora sahip, ama 220 beygir güç üretiyor. Yani Leon Cupra ve Audi S3’ten yaklaşık 60 beygir daha zayıf. Fiyatıysa Cupra’ya neredeyse aynı 138.300 TL. Peki 3 kapı veya 5 kapı ayrımını bir kenara bırakırsak Leon Cupra’nın en yakın rakibi kim olabilir? Tabii ki 280 beygirlik Golf R. Fiyatıysa 178 bin TL, yani Cupra’dan 39 bin TL daha pahalı. Ezcümle; güç olarak eşit olduğu en yakın kardeşlerinden birinden yaklaşık 50 bin TL, diğerinden yaklaşık 40 bin TL daha ucuz olan Leon Cupra iyi bir alternatif olduğunu kanıtlıyor.
Test ve Yazı: Onur Akçay
Fotoğraflar: Murat Şahin
Teknik özellikler
2.0 litre benzinli
280 hp @ 5600-6500 d/d
350nm @ 1700-5600 d/d
Karma yakıt tüketimi 13.5 litre
0-100 km/s : 5.8 saniye
Maksimum hız: 250 km/s
Başlangıç fiyatı: 139.000 TL
Test aracı fiyatı: 148.800 TL