Tüketicinin güveni arttı

CNBC-e Tüketici Güven Endeksi Şubat'ta bir önceki aya göre yüzde 8.5 arttı.

Tüketicinin güveni arttı

CNBC-e Tüketici Güven Şubat ayı endeksi bir önceki aya göre yüzde 8.5 değer artışıyla 90,57 düzeyine yükseldi.

Ocak ayı ön endeksinde önemli oranda düşüş gösteren endeks Ocak ayının ikinci yarısı ve Şubat ayının tamamında tekrar toparlanarak geçtiğimiz yılın son çeyrek ortalamalarına geri döndü.

Endeksin alt detaylarına bakıldığında, tüketicinin kişisel durumuna ilişkin beklentilerinde bozulmanın Şubat ayında da devam ettiği fakat Türkiye ekonomisinin gelecek bir yılına ilişkin beklentilerde iyileşme olduğu görülüyor.

CNBC-e Tüketici Beklenti Endeksi yüzde 10 artışla 89,81 değerini aldı. Enflasyonda yaşanan yükseliş eğilimi kişisel durum algısını negatif etkiledi. Diğer taraftan, tüketicilerin büyük bölümü içinde bulunduğumuz dönemin alışveriş için uygun olmadığını düşünmesine rağmen Ocak ayı sonuna göre bu algıda olanlar azaldığı. Buna göre, CNBC-e Tüketim Eğilimi Endeksi Şubat ayında yüzde 18,4 artarak 73,63 oldu.

Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu şunları kaydetti: "Aralık sonu ve Ocak başında yaşanan düşüş büyük oranda Euro Bölgesi'ndeki sorunlar ve bunun finansal piyasalara olumsuz yansımasından kaynaklanmıştı. Son dönemdeki toparlanma ise bunun tam tersi Euro bölgesindeki ve finansal piyasalardaki pozitif gelişmelerden kaynaklanıyor görünüyor. CNBC-e endeksinin mevcut değerleri bir önceki yılın aynı dönemine göre daha aşağıda seyrediyor. Bu çerçevede, veriler geçen yılın son iki ayında büyüme hızında yaşanan yavaşlamanın devam ettiğini fakat bu yavaşlamanın şimdilik daha fazla artmadığını söylüyor."

Sayfa Yükleniyor...