Tüketicinin güveni azaldı

CNBC-e Tüketici Güven Mart ayı ön endeksi, Şubat ayına göre yüzde 0.71 geriledi.

CNBC-e Tüketici Güven Mart ayı ön endeksi, Şubat ayı nihai endeksine göre yüzde 0.71 düşüş göstererek 105.96 düzeyine geriledi.

Aralık ayının ikinci yarısından itibaren düşüş trendinde olan endeks, Mart ayının ilk yarısında bu eğilimini devam ettirdi.

Endeksin detaylarına bakıldığında, gerileme özellikle mevcut durum algısındaki ve geleceğe ilişkin beklentilerdeki bozulmadan kaynaklandı. Başta Libya kaynaklı olmak üzere jeopolitik gelişmeler ve bunun finansal piyasalara olumsuz yansıması mevcut durum algısı ve beklentilerdeki bozulmanın temel nedeni oldu. Bu çerçevede, CNBC-e Tüketici Beklenti Ön Endeksi yüzde 2.48 gerileyerek 92.60 değerine indi.

İçinde bulunduğumuz dönemin konut, otomobil ve dayanıklı tüketim mallarını almak için iyi bir dönem olup olmadığını ölçmeye çalışan CNBC-e Tüketim Eğilimi Endeksi ise Şubat ayının ikinci yarısından itibaren başlattığı çıkışını Mart ayında da sürdürüyor. CNBC-e Tüketim Eğilimi Ön Endeksi Mart ayının ilk yarısında yüzde 2.50 artarak 145.41 değerini aldı.

Endeks sonuçlarını değerlendiren Marmara Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Erhan Aslanoğlu şunları kaydetti: "Mevcut durum algısı ve geleceğe ilişkin beklentiler bozulurken, tüketim eğilimimdeki artış tüketicinin talebi öne almasından kaynaklanıyor olabilir. Böyle bir eğilim varsa seçimlere kadar da devam edebilir. Nedeni ne olursa olsun, gerek tüketim eğilim endeksi, gerek tüketim endeksi gerekse sanayi üretim endeksinin yıllık bazdaki artış oranları bu yılın ilk çeyreğinde büyümenin oldukça güçlü geleceğine işaret ediyor."

Sayfa Yükleniyor...