En çok yapılan 10 diyet hatası

Diyetisyen Berrin Yiğit, sık yapılan hataları anlattı.

  • 1

    1-ASIL SUÇLUYU BİLMEMEK

    1-ASIL SUÇLUYU BİLMEMEK
    Diyetisyen Berrin Yiğit, sık yapılan diyet hatalarını 10 başlıkta anlattı. Asıl suçlu düşünceler ve besinlerle kurduğunuz yanlış iletişimdir, yani beyninizde şekillendirdiğiniz beslenme hatalarıdır. Neyi neden yeriz? Bu sorunun yanıtı kendinizi mutlu etmek, kafanızı dağıtmak, canınızın çekmesi, kendinizi durduramamak gibi şeyler ise burada sıkıntı var demektir.
  • 2

    2-STAR DİYETLERİNİ UYGULAMAK

    2-STAR DİYETLERİNİ UYGULAMAK
    Gazete ve dergilerden Angelina Jolie, Beyoncé gibi starların diyet listeleri ile zayıflamaya çalışmak en büyük hatalardan biri.
  • 3

    3-KENDİNİ ALDATMAK, KENDİNE İNANMAMAK

    3-KENDİNİ ALDATMAK, KENDİNE İNANMAMAK
    Kısa sürede fazla kilo vermeyi amaçlayan mucizevi yöntemlerle kolay yoldan zayıflamaya çalışmayın. Öncelikle çabuk yorulup vazgeçebilirsiniz, yanlış yollara sapabilir, sağlığınıza sakıncası olabilecek ilaçlar ve yöntemlerle aldanabilirsiniz.
  • 4

    4-HAREKETSİZ YAŞAMAK

    4-HAREKETSİZ YAŞAMAK
    Vücudun kas kitlesinin korunması, postürün düzgün olması, vücut elektriğinin doğru topraklanması, oksijen alışverişinin düzenli olması için her gün hareket edin.
  • 5

    5-SPORDA AŞIRIYA KAÇMAK

    5-SPORDA AŞIRIYA KAÇMAK
    Vücudu olması gerekenden fazla zorlamak, fazla beslemek kadar sakıncalı. Performansınızın çok üzerinde spor hatta antreman yapmak vücudu strese sokabilir, fazla egzersize alışan bünye tatsız süprizler hazırlayabilir. Her geçen gün daha fazlasını isteyecek metabolizmanızı sakinleştirmek için ideali, günde 4 kereden fazla egzersiz yapmamaktır.
  • 6

    6-AÇ KALMAK

    6-AÇ KALMAK
    Doğru zaman, miktar ve kombinasyonlarda yemek yemelisiniz. Aç kalırsanız bir sonraki öğünde kendinizi tutamaz, kuvvetle muhtemel daha fazla yersiniz.
  • 7

    7-BOŞ KALORİ TÜKETMEK

    7-BOŞ KALORİ TÜKETMEK
    Vücudu beslemeyen, sadece depolama sinyali yaratan, mide kapasitesini genişleten boş kalorilerden uzak durun. Özellikle şekerli, kızarmış, katkılı hazır besinler, genetiği ile oynanmış mutasyonlu gıdalar, vücudun tanıyamadığı şifreleri değişmiş yapay tatlar, vücudun enerji yakma ve kullanma sistemlerini bozarak şişmanlamasına neden olur.
  • 8

    8-BOYALI VE GAZLI İÇECEKLER TÜKETMEK

    8-BOYALI VE GAZLI İÇECEKLER TÜKETMEK
    Gazlı, şekerli ve boyalı içeceklerden uzak durup su içmeli ve bitki çaylarına ağırlık vermelisiniz.
  • 9

    9-PORSİYONLARI TERBİYE EDEMEMEK

    9-PORSİYONLARI TERBİYE EDEMEMEK
    Mideniz ne kadar yemeniz gerektiğini bilir, sizi uyarır da. Ancak çoğu zaman ona kulak asmazsınız çünkü gözleriniz doymamıştır. Çünkü gözleriniz daha fazlasını yemeye alışmıştır, suçu ise mideniz çekmektedir. Ve tabii bir de kalçanız, göbeğiniz ve basenleriniz...Bu nedenle ideal porsiyon ölçülerini unutmadan beslenmelisiniz.
  • 10

    10-YANLIŞ DİYET PARTNERLERİ EDİNMEK

    10-YANLIŞ DİYET PARTNERLERİ EDİNMEK
    Zayıflama sürecinde yalnız adım atmayın, doğru takım kurun, eşinizi, sevgilinizi, en yakın dostunuzi veya iş arkadaşınızı oyuna dahil edin. Ancak yanlış diyet partnerlerini oyundan çıkarın, çünkü size yanlış yol haritası çıkarabilirler.