Yeni yılda yeni başlangıçlar yapın

ntv.com.tr

Yeni yıl kararları alırken bunları unutmayın.

  • 1

    Yeni yıl kararları alırken, sağlığa her şeyden daha fazla önem vermek gerektiğini belirten Kalp-Damar Cerrahı Yrd. Doç. Dr. Halit Yerebakan’a göre, sağlıklı yaşamın ve kaliteli yaşlanmanın önünü açacak kararlar, yeni yıl planları arasında başı çekmeli.

  • 2


    Basit yöntemler uygulayarak daha sağlıklı ve dinamik bir hayatın mümkün olabileceğini belirten Kalp ve Damar Cerrahı Yrd. Doç. Dr. Halit Yerebakan, bu uygulamaların aynı zamanda yaşlanmayı da geciktireceğini söylüyor.

    “Yepyeni bir yıl karşımızda. Bir yaş daha büyüyoruz, bedenimiz bir yıl daha yaşlanıyor. Yeni yılda uygulayabileceğiniz birkaç basit yöntemle zamanı geriye sarmaya ne dersiniz?” şeklinde konuşan Dr. Yerebakan, daha sağlıklı ve kaliteli yaşam için yeni yıl kararları arasında olması gereken noktaları 8 maddede şöyle sıralıyor:
  • 3

    Vücudunuzu tanıyın, genel kontrol ile durum raporunuzu çıkartın

    Hiçbir hastalık veya şikâyetiniz olmasa bile yeni yılda kendinize verebileceğiniz en güzel hediye chek-up yaptırmak olur. Sağlıklı kalabilmek için karşınıza çıkabilecek hastalıkları önceden görmek ve önlem almak hayat kalitenizin ve yaşam sürenizin artmasını sağlar. Erken tanı kanser, hipertansiyon gibi çağımızın hastalıklarına karşı sizi daha güçlü kılar.

  • 4

    Beden kitle indeksinizi öğrenin

    Kas ve iskelet sistemi, vücudun taşıyıcı kolonları gibidir. Bu sebeple taşımak zorunda oldukları ağırlık, yıpranmaları açısından ciddi önem arz eder. Fazla olan her bir kilo, bedeniniz için karşılığı olandan çok daha fazla yük ve stres oluşturur. Beden kitle endeksinizi öğrenmeniz ideal kilonuza ne kadar yakın veya uzakta olduğunuzu anlamanızı sağlar. Daha sağlıklı sonuçlar için hedef belirlemenize yardımcı olur.
  • 5

    Cildinizi koruyun!

    Zaman geçtikçe yılların beklenen etkisinin aksine daha genç görünmek mümkün. Üstelik bunun için aradığınız her şey, fiyat etiketi yapıştırılmış raflarda değil, mutfağınızda. İşte sizin için birkaç öneri;

    • Cildinizi susuz bırakmayın.
    • Cildi içten dışa yenileyen, bakım yapan maskeler uygulayın.

    Maske için gerekli malzemeler; 1 adet olmuş avokado, 50 gram yulaf, 2 yemek kaşığı bal.
    Bu malzemeleri karıştırın, yüzünüzde 10-15 dakika beklettikten sonra yıkayın. Avokado ve bal cildi nemlendirirken, yulaf da hafifi peeling yapacaktır.

    Bu maskenin içindekiler cildi içten dışa yenileyecektir. C Vitamini zengini ananas ve çilek çizgilerin azalmasına yardımcı olur. mavi yeşil alg olarak da bilinen spirulina yosunu anti-enflamatuar özelliği ile içten cildinizi yeniler. 

    Bu özellikteki maske için gerekli malzemeler; 250 gram yoğurt, 125 gram çilek, yarım ananas, 1 çorba kaşığı Hindistan cevizi yağı, 1 çay kaşığı mavi yeşil alg spirulina yosunu tozudur. Bu malzemeleri de karıştırın, 3/4 ‘ünü sabah kahvaltıda için, kalan 1/3’ünü yüzünüze sürün ve 5 dakika bekletin. Daha derin rahatlama için maske beklerken gözlerinize çay poşeti koyabilirsiniz.

  • 6

    Beslenmenizi gözden geçirin

    Yeni yılda sizi çok daha dinç tutacak, enerji verecek, vücuda faydalı beslenme alışkanlıkları edinin. Unutmayın; diyet bir hayat şeklidir ve sağlıklı beslenme, bir alışkanlık olduğu zaman faydalıdır. Kavun, domates ve kerevizi sofranızdan eksik etmeyin, her öğünde protein alın, meyvenin suyunu içmek yerine meyvenin kendisini yiyin. Atıştırmalıklarınızı çikolata, bisküvi, şekerlemeler yerine kavrulmamış kuruyemişlere, kuru meyvelere çevirin.

  • 7

    Porsiyonlarınızı kontrollü tüketmek ve fast fooddan vazgeçmek herkes için ortak temel kurallardandır. Yeni yılda sağlıklı tariflerin olduğu internet sitelerini takip edip, kendiniz için mutfakta daha fazla zaman geçirebilirsiniz. Sağlıklı ve pratik yemekler pişirmeyi alışkanlık haline getirin. Su içmeyi asla ihmal etmeyin.
  • 8

    Daha fazla hareket edin

    2016’da spora başlayabilir veya hareket etme ve ulaşım alışkanlıklarınızı değiştirebilirsiniz. Mesela markete, ofise, pazara yürüyerek gitmek daha fazla hareket etmeyi alışkanlık haline getirmeniz için kolay bir adım olur. Arabanızı gideceğiniz yerden uzağa park etmek, alışveriş merkezleri ve benzer yerlerde asansör kullanmamak günde atmanız gereken 10 bin adım için yeterli fırsatı ve zamanı sunacaktır size.

    Açıklama
  • 9

    Ayrıca bir pratik önerim daha var. Ofiste çalışırken, yürürken, yemek yerken, film izlerken kısacası her an karnınızı içeri çekerek dik durmaya çalışın. Böylece, siz fark etmeseniz de ilgili kaslar devamlı çalışır.

    Açıklama
  • 10

    Daha fazla gülün

    Gülmek; yapabileceğiniz en basit egzersizdir. Araştırmalar, 10-15 dakika boyunca gülerek 50 kalori yakılabileceğini gösteriyor. Gülmenin faydalarını araştıran benzer araştırmalar, gülme esnasında stres hormonu seviyesinin düştüğünü, iyi kolesterol (HDL) seviyesinin arttığını ve damar iltihabında azalma olduğunu da gösterdi. İşte tam da bu yüzden haftada bir de olsa komedi filmi izlemeli, sizi güldüren arkadaşlarınızla daha fazla vakit geçirmelisiniz. Unutmayın; güldüren dostlar ömrünüzü uzatır.

  • 11

    Kendinize zaman ayırın, seyahat edin


    Bu yeni yılda sık sık seyahat edin. Stresin vücutta yarattığı negatif etkilerden sıyrılmak, daha fazla oksijen alıp, daha sağlıklı besinler tüketebilmek için kendisine molalar verin. Üstelik bunu yapmak için çok uzaklara gitmenize de gerek yok. Alpler'den sonra dünyanın en fazla oksijen üreten dağının Kaz Dağları olduğunu unutmayın. Oksijen gençleştirir, kalbi yeniler, astıma iyi gelir, kaslarınızı güçlendirir.

  • 12

    Hayatı yavaşlatın

    Uzun ömürlü olmak için kalbinizi fazla yormamanız, yoğun stres ve koşuşturmadan uzak kalmanız şart. Yaşam temponuzu olduğundan birkaç ölçü kadar yavaşlatmanız gerekiyor. Hızlı konuşmayın, merdivenlerden hızlı inmeyin, hızlı yürümeyin. Nabız artışını hızlandıracak etkilerden uzak durun. Ve en önemlisi de doğru nefes alın. Doğru alınan nefes kalbinizi yormaz, dinlendirir. Bu noktada kendinize vereceğiniz en önemli hediye yogaya başlamak olabilir.

  • 13

  • 14