Ferrari’nin Maranello’daki yıllık bayi toplantısında tanıtılan 458 Challenge standart modeldeki doğrudan enjeksiyonlu, 4.5 litrelik, 9000 devir/dakikada 570 bg üreten güç kaynağının aynısını içeriyor.

İlişkili Haberler


458 Challenge’ın performansı revize edilmiş vites oranlarından ve F1 vites kutusunun yeniden ayarlanmasından, ayrıca ağırlığın büyük ölçüde azaltılmasından geliyor.

Ferrari 458’in gövde panellerinin kalınlığı azaltılmış ve karbon fiber ve Lexan gibi hafif malzemeler daha fazla kullanılmış. Fakat şirket yeni otomobilin ağırlığını açıklamadı.

Challenge’ın şasi tertibatı daha sıkı yaylar, 19 inçlik yarış jantları, daha geniş Pirelli slik lastikler ve daha düşük bir sürüş yüksekliği (30 mm daha alçak) içeriyor. Otomobil 599XX’te kullanılan Brembo CCM2 frenlere de sahip.Yeni model Ferrari’nin E-Diff elektronik diferansiyelini ve F1-Trac çekiş kontrol sistemini de bünyesinde barındırıyor.

Ferrari 458 Challenge’ın 1.6 g’ye kadar yanal kuvvetler üretebildiğini ve şirketin Fiorano test pistini 1 dakika 16.5 saniyede, yani F430 Challenge’a göre 2 saniye daha kısa sürede turlayabildiğini iddia ediyor.

348, F355, 360 ve F430’un Challenge modellerinden sonra 458 Challenge, Ferrari Challenge Trofeo Pirelli yarışına katılacak beşinci model olacak.