Panamera, gövde, süspansiyon, şanzıman ve araç akustiği teknolojisinde sınıfının en iddialısı

Porsche gelecek ay Auto Shangai Fuarı’nda segmentindeki bir dizi kilit yeniliği içeren Panamera’yı tanıtacak.

Panamera, gövde, süspansiyon, şanzıman ve araç akustiği teknolojisinde sınıfının en iddialısı

Yenilikler listesinde, segmentinde bir ilk olarak, otomatik şanzımanla çalışan çalıştırma/durdurma (örneğin kırmızı ışıkta aracın motorunu durdurması) sistemi de var.

Panamera, gövde, süspansiyon, şanzıman ve araç akustiği teknolojisinde sınıfının en iddialısı - 1

Panamera S modeli, 4.8 litrelik, 400 bg gücünde,V8 bir motora sahip olmasına rağmen, PDK (çift debriyajlı şanzıman) ve çalıştırma/durdurma sistemi ile beraber, karma kullanımda 100 km’de ortalama 10,8 litre yakıt tüketiyor.

Bir başka yenilik de ekstra hacimli adapte olabilen havalı süspansiyonu. Süspansiyon, sürücüye istediği zaman iç hacmini değiştirebilmesine, dolayısıyla da Panamera’nın sürüş niteliklerini istediği gibi değiştirebilmesine izin veriyor. Bu özellik diğer modellerde seçenek ancak 500 bg gücündeki Turbo'da standart olarak geliyor.

Yakıt verimliliği ve performans açısından önemli bir özellik ise otomobilin alüminyum, magnezyum ve plastik kullanılarak elde edilen hafif konstrüksiyonu. Örneğin 5 metrelik gövdeye sahip Panamera S 1,770 kg ağırlığında.

Panamera, gövde, süspansiyon, şanzıman ve araç akustiği teknolojisinde sınıfının en iddialısı - 2

Daha iyi hava akışı kapasitesi kazandırmak, aynı zamanda da aracın sportif ses özelliklerinin içeriden bile takdir edilebilmesine izin vermek amacıyla Panamera’nın tabanının altı tamamen kaplanmış. Yakıt tüketimini daha da iyileştirmek için düşük dirençli lastikler kullanılmış

Sayfa Yükleniyor...