Geçici olarak SLS AMG eDrive ismiyle tanıtılan sıfır emisyonlu süper otomobil toplam 526 bg ve 880 Nm tork üreten dört elektrikli motor barındıracak. Elektrikli SLS 0’dan 100 km/s’ye 4 saniye gibi müthiş bir hızla ulaşabiliyor; otomobilin bu performansı, aynı hıza 3.8 saniyede erişen 6.3 litrelik (6208 cc) V8 motora sahip (571 bg ve 650 Nm) SLS ile benzerlik gösteriyor.

Mercedes’e göre, dört elektrikli motor, aks başına bir tane şanzıman ile tekerleklerin yakınında yer alıyor. Bu benzersiz tertibat AMG eDrive’ın gücü her bir tekerleğe en iyi biçimde dağıtan zeki bir dört tekerlek çekiş sistemine sahip olmasını sağlıyor.

SLS eDrive’ın merkez tünelinde devasa, sıvı soğutmalı, yüksek voltajlı bir lityum iyon pil bulunuyor; bu pil 48 kWh enerji içeriğine ve 40 Ah kapasiteye (400 Voltta) sahip. Henüz fazla ayrıntı bilinmiyorsa da, pil bir priz sistemiyle ve "yenilemeli frenleme"ile (frene basıldığında dinamo gibi çalışan sistem) şarj oluyor.

Mercedes erken bir safhadan itibaren elektrikli bir SLS üretmeyi planladığı için, otomobili alçak ağırlık merkezinin ve dengeli ağırlık dağılımının içten yanmalı modelle neredeyse aynı olmasını sağlayacak biçimde tasarlamış. Bu ileri görüşlülük aynı zamanda Mercedes’in elektrikli SLS’i otomobilin alüminyum yürüyen aksamında hiçbir değişiklik yapmadan üretmesini de mümkün kılıyor.

Mercedes-AMG GmbH’nin CEO’su Volker Mornhinweg yaptığı açıklamada, “elektrik tahrikli SLS AMG ile süper spor otomobili yeniden tanımlamak istedik. Bizim için mesele sadece sorumluluk değil. Heyecana ve klasik AMG performansına da aynı derecede önem veriyoruz,” diye konuştu.