SGK'dan MEDULA açıklaması

Türk Eczacıları Birliği'nini MEDULA Provizyon Sisteminin çöktüğünü belirtmesinin ardından SGK, aşırı talepten dolayı kısmi bir aksaklık yaşandığını ancak sistemin yüzde 100 hizmet veremez duruma gelmediğini açıkladı.

SGK'dan MEDULA açıklaması

Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), bugün son işlem günü olan e-bildirge uygulamasına olan aşırı talepten dolayı kısmi bir aksaklık yaşandığını belirterek, MEDULA Provizyon Sisteminin hiçbir zaman yüzde 100 hizmet veremez duruma gelmediğini bildirdi.

SGK'dan yapılan yazılı açıklamada, 1 Ekim 2014'den itibaren vatandaşların sigorta borçlarına ilişkin yapılandırma başvurularının alınmaya başlandığı ve başvuruların SGK sistemine normalin çok üzerinde yük getirdiği vurgulandı. http://www.ntvmsnbc.com/id/25552070/

Borç yapılandırma uygulamalarının getirdiği yükün yanı sıra, vatandaşların son başvuru gününde yoğun işlem yapmaları sonucunda sisteme aşırı yüklenme olduğu vurgulanan açıklamada, şunlar kaydedildi: "Bugün son işlem günü olan e-bildirge uygulamasına olan aşırı talepten dolayı kısmi bir aksaklık yaşanmıştır. 77 milyon vatandaşımıza alanında hizmet eden MEDULA uygulaması hiçbir zaman yüzde 100 hizmet veremez duruma gelmemiştir. MEDULA aşırı yüklenmeden dolayı hizmet sınır limitlerine ulaşmış, bu limitin üzerinde kalan kesim için kısmi ve geçici olarak hizmet sağlanamamıştır. 420'den fazla uygulamaya sahip kurumumuzun en öncelikli uygulaması MEDULA'dır. Sistemde yoğunluk yaşandığında sistem kaynaklarının tümü MEDULA uygulamasının hizmetine tahsis edilmektedir. SGK Bilgi Sistem alt yapısı ve uygulamaları hizmet vermeye devam etmektedir."

Sayfa Yükleniyor...