İnşaatına 2013'te başlandı, aralıksız çalışıldı, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin ardından Asya ve Avrupa kıtalarının 3'üncü kez birleşmesine artık saatler kaldı.

İstanbul'da Yavuz Sultan Selim Köprüsü inşaatında en önemli aşama tamamlandı. 59 tabliyeden 58'i yerleştirildi, 9 metrelik son tabliyenin de yerleştirilmesinin ardından iki yaka birleşecek.

İnşaatta 1000'i aşkın işçi ve mühendis, gece gündüz çalıştı. Son tabliyenin de konulmasının ardından köprünün üzerinde çalışma başlayacak. Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığıyla üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun, 320 metreyi aşan yüksekliğiyle ise dünyanın en yüksek kulesine sahip asma köprüsü olacak. Projenin maliyeti, 4 buçuk milyar lira.

3. köprü ve Kuzey Marmara otoyolu projesi kapsamında toplam 35 viyadük inşa ediliyor. Bu viyadüklerden 25'i tamamlandı. Tüm projenin bu yıl Ağustos ayının sonuna kadar tamamlanması planlanıyor.