Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) yetkililerden edinilen bilgiye göre, 9 Kasım 2008'de başlayan uygulamada, 10 milyon 150 bin abone numarasını taşımak için başvurdu.

İlişkili Haberler


Bir yıllık sürede 8 milyon 372 bin abone cep telefonu numarasını değiştirmeden başka operatöre geçerken, 1 milyon 450 bin abonenin talebi ise reddedildi. Abonelerin numara taşıma taleplerinin ortalama 2 gün içinde karşılandığı kaydedildi.

328 bin abonenin ise numara taşıma talebi değerlendirme aşamasında bulunuyor. Türkiye'deki cep telefonu abone sayısı yaklaşık 67 milyon civarında.

Numarasını taşımak isteyen aboneler, abone merkezine bizzat başvuru yapıyor. Bilgilerin merkeze ve diğer operatöre iletilmesinin ardından ''Fiili taşıma zamanı'' SMS ile aboneye bildiriliyor. Abone, kendisine verilen yeni SIM kartını, taşıma zamanı bildirildiğinde makinesine takarak kullanmaya başlıyor. Numarasını taşıyan abone, yeni operatöründe faturalı veya kontörlü sistemi tercih edebiliyor.

Uygulama için abonelerin başvuru formu doldurmaları ve bireysel abonelerin TC kimlik numarası ve nüfus cüzdanı, kurumsal abonelerin ise ticari unvan ve vergi numarası ile başvuru yapmaları gerekiyor.

Abonenin mevcut operatörü, ''Numaranın başka bir aboneye ait olması'', ''Abonenin mevcut işletmecisinde numarasının değiştirilmesi talebinin bulunması'', ''Abonenin kimlik bilgilerinin, kimlik bilgisini ispat edemeyecek nitelikte yanlış veya eksik olması'', ''Taşınması istenen numaraya ait daha önceden başlatılmış veya devam eden taşıma işleminin bulunması'' halinde taşıma talebini reddedebiliyor.

Numara taşıma işleminde, operatörünü değiştiren aboneler arandığında, çağrıyı yapanlara ''uyarı tonu'' veriliyor.