Beklenen oldu ve Google’ın 2 Eylül 2008’de deneme versiyonuyla pazara çıktığı Chrome tarayıcı, bu kadar kısa sürede yüzde 8 gibi oldukça yüksek bir pazar payına ulaştı. İki yıl önce internet tarayıcı pazarın yaklaşık 90'ını kontrol eden MS Internet Explorer ile Mozilla Firefox'un payları da yüzde 80'e geriledi.

Firmanın gücüne güç katan ve kurumsal blogta ikinci yaşı kutlanan Google Chrome, yıldönümü şerefine 6 numaralı versiyonunu da kullanıma sundu. Yeni sürümde çok önemli olduğu söylenen 14 de yama yapıldı. Web uygulamalarında yaygın olarak kullanılan Java Script’in entegrasyonunda da geliştirme yapıldığı belirtilen Chrome 6’nın bu sayede daha da hızlandığı ifade ediliyor.

Google’ın derdi, elbette, bir tarayıcıyla ‘paket’ olarak gelen yerleşik servis ve arama motorı işlevleri üzerinden çevrimiçi reklam payını büyütmek; ya da, Google’ın şahsında, korumak diyebiliriz. Google’ın arama motorlarındaki reklam payı bugün küresel ölçekte yüzde 80’nin üzerinde. Karşısındaki en büyük rakip de, bu alanda, Internet Explorer'daki 'varsayılan' arama motoru MS Bing.

Dengeleri sarsması beklenen hızlı ve HTML5 uyumlu Internet Explorer 9’un pek yakında pazara girmesinden sonra Microsoft (IE), Mozilla (Firefox), Google (Chrome) ve Apple (Safari) arasındaki rekabetin nasıl şekilleneceğini göreceğiz.