Doğal afetle gelen sosyal medya krizi

ABD'yi etkisi altına alan Sandy kasırgası, sosyal medyada sesini kitlelere duyurmak isteyen markaların iştahını kabarttı.

Doğal afetle gelen sosyal medya krizi

Olağanüstü hallerde kriz yönetmek önemlidir.

Fırtına ya da deprem gibi birçok kişiyi etkileyen olaylar, felaketzedelere sesini duyurmak isteyen birçok kişinin iştahını kabartabilir.

Amerika Birleşik Devletleri’ni etkisi altına alan Sandy kasırgası, “sandy” etiketiyle Twitter’da paylaşılıyor ve tahmin edilebileceği gibi “en çok konuşulanlar” listesinde.

Facebook’ta da sitenin Gazetecilik Program Yöneticisi Vadim Lavrusik’in bildirdiğine göre, 29 Ekim’de 24 saat boyunca Facebook durum güncellemesinde en çok kullanılan kelimeler; hurricane Sandy, stay safe / be safe (güvende olmak) ve weather (hava durumu).

Sosyal medyada işte kasırga konusunun altındaki kalabalığı fark eden bir şirket, Amerika’da Twitter kullanıcılarını fena kızdırdı.

Mashable'ın verdiği bilgiye göre, Americanapparel adındaki firma, online satış yapan bir perakendeci. Kullanıcıları kızdıran ise, firmanın tüketicilere yolladığı e-posta… Pazartesi gecesi, yani kasırganın etkisini gösterdiği ve birçok insanı mahsur bıraktığı gün, toplu yollanan e-mail’de şöyle deniyor:

“Kasırga boyunca sıkıldıysanız, önümüzdeki 36 saat için ürünlerimiz yüzde 20 indirimde….”

Bu yüzden 20 indirim teklifi, sadece kasırgadan etkilenen bölgelerde geçerli ve bu bölgeyi kırmızı boyalı gösteren bir harita ile beraber yollanıyor mail.

“Sandy indirimi” adıyla duyurulan kampanya kasırgadan dolayı evde mahsur kalmış, dışarı çıkamayan, elektrikleri kesilmediyse interneti varsa iletişimde kalabilen tüketicileri hedef alınca, internette tepkiler çığ gibi büyüdü. Sosyal medya kullanıcıları özellikle Twitter’da şirketi deyim yerindeyse topa tuttu.

Benzer bir durum, ’de de geçen yıl yaşanan Van depreminin ardından meydana gelmişti. Bir havayolu şirketi internet kullanıcılarının kendi Facebook sayfalarını beğenmeleri halinde her bir takipçi için Van’daki depremzedelere 50 kuruş yardımda bulunacaklarını duyurmuştu.

Kampanyalarından da 250 bin lira toplamayı hedeflediklerini açıklamıştı. Hava yolu şirketi için kampanya tam bir skandalla sonuçlanmış, kullanıcılar olağanüstü afet durumunda bile çıkar sağlamak isteyen; Facebook’ta takipçi sayısını arttırmayı düşünen şirketi kınamıştı.

Sayfa Yükleniyor...