MGM Tekstil'in Adimo markasıyla ürettiği damatlıklar, modanın kalbinde düzenlenen fuarın katılımcılarından en fazla oyu alarak, dünyaca ünlü 11 firmayı geride bıraktı ve birinci seçildi.

MGM Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı ve Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Tunçer, Avrupa'nın en önemli fuarları arasında gösterilen fuara bu yıl ikinci kez katıldıklarını söyledi.

Modanın merkezi sayılan Paris'te düzenlenen fuara katılan perakendecilerin verdiği oylarla birinci seçildiklerini anlatan Tunçer, böyle bir ödül almanın kendilerine büyük mutluluk verdiğini ifade etti.

Tunçer, Türk gelinliklerinin dünyada ve Avrupa'daki ''şöhreti''nden sonra, Türk damatlıklarının da önümüzdeki dönem popülerliğinin daha da artacağını dile getirerek, ''Tüketici eğilimleri çok önemli. Bütün dünyada önce gelinler alışveriş yapıyor. Ama bir şehrin gelinlikteki popülerliği diğer ürünlerin de abiye ve damaklıkların da popüler olmasını sağlıyor. Bu anlamda Türk ürünlerinin moda anlamında Avrupa'nın önünde olduğunu söyleyebiliriz'' dedi.

Damatlıkta ''Made in Turkey'' ibaresinin Avrupa'da bir prestij anlamına gelip gelmediğinin sorulması üzerine Tunçer, ''Arap ülkeleri, İran, Türk Cumhuriyetler'de 'Made in Turkey' çok önemli. Biz Avrupa'da da böyle olmasını arzu ediyoruz, bunun için çalışıyoruz'' karşılığını verdi.

''GEÇEN YIL 10 BİN AVRUPALI ÇİFTİ EVLENDİRDİK''
Adimo markasıyla Avrupa'da ağırlıklı olarak Fransa, Portekiz, İspanya ve Almanya'ya ihracat yaptıklarını anlatan Tunçer, ''Geçen yıl, yani kriz yılında Avrupa'da 10 binin üzerinde çift evlendirdik. Bu da 1,5 milyon Euro'luk satış anlamına geliyor. Avrupa ülkelerine daha ticari rakamlarla, ama en az Avrupalı rakiplerimiz kadar gösterişli ve kaliteli ürünler gönderiyoruz. Bu da bize avantaj sağlıyor'' dedi.

Mustafa Tunçer, Fransa'da ''çözüm ortaklığı'' yaptıkları firma ile yürüttükleri çalışma sonucu son bir yılda bu ülkedeki satışlarının öteki ülkelerin önüne geçtiğini söyledi.

Bir Türk firması olarak yurtdışında kalıcı yer edinmek ve büyük satış rakamlarına ulaşmak için işin püf noktasının o ülkede bir distribütörle ortak çalışmak olduğunu belirten Tunçer, sözlerini şöyle sürdürdü:

''Avrupa'da buradan birebir perakendeci olarak çalışmak zor. Çünkü niş bir ürün. Belli günler içinde malı teslim etmeniz lazım. Ve ana sipariş sonrasında servis verebilmeniz gerekiyor. Türkiye'den servisi çok zor. O yüzden çalıştığımız bütün ülkelerde önce distribütörlük oluşturup bizim malımızı, bizim markamızı satacak arkadaşlar buluyoruz. O ülkenin vatandaşı olmasına özellikle gayret ediyoruz. Bu sektörün içinde faaliyet göstermesini tercih ediyoruz. Mesela Fransa'daki iş ortağımız gelinlik malzemeleri satan bir firma. Müşteri portföyü var. Biz de onu tamamlayacak şekilde kendi koleksiyonumuzu iletiyoruz, o da bunları pazarlıyor.''

Tunçer, Türk Cumhuriyetler ve İran'a da satış yaptıklarını dile getirerek, ''İran ülke olarak talepleriyle en az Türk pazarı kadar aktif ve yeniliklere çok açık bir pazar. 4 yıldır İran'da bir firmayla çalışıyoruz. Sürekli yeni ürünlerimizi talep ediyor. Özellikle İran ile çalışmaktan memnunuz'' diye konuştu.

EGSD Yönetim Kurulu Başkanı Nedim Örün de ''Paris Bridal Fair''in Avrupa'nın en önemli fuarlarından biri olduğunu, bir Türk markasının böyle bir fuarda, modanın merkezinde, en iyi damatlık üreticisi ödülü almasının gurur verici olduğunu söyledi.

Fuarda gelinlik abiye ve aksesuar alanında ''Fashion New York'', ''Pronovias'', ''Crinoligne'', ''Annie Couture'', ''Cymbeline'', ''Eglatine Creations'', ''The Group'' gibi dünyaca ünlü markaların ödül aldığını dile getiren Örün, ''Bunların arasında Türk Adimo'yu görmek çok önemli. Bu örnekler İzmir'de de başka kentlerinde de çoğalacak, buna inanıyoruz'' dedi.