Skype iki gün mola verdi

2007'den bu yana en ufak kesinti yaşanmayan Skype iletişim servisi, iki gün süren ve 20 milyondan fazla görüşme kaybına yol açan arızayı sonunda giderdi.

Skype iki gün mola verdi

İnternet aleminde güvenlik ve kesintisizlik açısından iddialı bir konumda bulunan Skype, iki gün süren uzun kesintinin ardından yeniden hizmet vermeye başladı. Firmanın CEO'su Tony Bates, görüşme trafiğinin yüzde 100'e yakın oranda sorunsuz işlemeye başladığını bildirdi.

Bates, BBC’ye yaptığı açıklamada, kesinti sorununu çok ciddiye aldıklarını, sorunun bir ‘hack’ girişiminden kaynaklanıp kaynaklanmadığını bulmak için günde 24 saat çalıştıklarını söyledi. Bir saldırı girişimine ilişkin ipucu bulamadıklarını söyleyen Bates, çalışmayı sürdürdüklerini bildirdi.

İnternet üzerinden anlık ve görüntülü görüşme servisini büyük oranda ücretsiz veren Skype, ücretli ve konferans görüşme servislerinde çalışmanın da sürdüğünü açıkladı.

Skype görüşmelerindeki kesinti sorunu ABD, Avrupa ve Japonya’da binlerce kullanıcıyı etkiledi. Bates, arıza yüzünden firmanın 20 milyondan fazla görüşme trafiğini yitirdiğini belirtti. Skype’ın normal günlük görüşme trafiği 20 milyonu geçiyor.

Skype, en son ciddi servis kesintisini 2007’de yaşamıştı. Firma son aylarda kurumsal kullanımı artırmak için girşimlerde bulunuyordu.

Sayfa Yükleniyor...