Versace'ye Facebook'ta 'kot taşlama' protestosu

Türkiye'de de çok sayıda işçinin ölümüne yol açan silikozise neden olduğu için kot taşlama yöntemine karşı internette de yoğun kampanyalar yürütülüyor.

Versace'ye Facebook'ta 'kot taşlama' protestosu

Ünlü İtalyan modacı Versace’nin Facebook sayfası, ‘kot taşlama’ tekniğini kullandıkları için aktivistlerin istilasına uğradı. ve Bangladeş’te ölümcül silikozis hastalığı yüzünden yüzlerce işçinin ölümüne yol açtığını hatırlatan aktivistler markanın Facebook duvarına protesto mesajları yazdı. Versace, Facebook sayfasındaki bu protesto mesajlarını hemen kaldırdı, sayfaya kullanıcıların yeni yazı girişi yapmasını engelledi.

Protesto platformu Change.org tarafından organize edilen ve Versace’nin ‘katil kotları’nın durdurulmasını talep eden dilekçe kampanyasından sonra, geçtiğimiz ay, firmanın Facebook duvarında bu kampanyayla ilgili yüzlerce mesaj yer almıştı.

Versace, kot taşlamaya karşı olanların mesajlarını Facebook sayfasından silerek, yaklaşık yarım milyon olan (522 bin) takipçilerini bu yorumlardan korumak istedi. Versace’nin sayfasında takipçiler şu an sadece markanın koyduğu içeriklere yorum yapabiliyor.

İnsan çalışma hakları grubu Clean Clothes Campaign adına dilekçe veren Change.org, kot taşlamanın işçiler için son derece tehlikeli olduğunu hatırlatıyor. Bu işlem yüksek basınç altında kum ateşi gerektiriyor ve özellikle Türkiye ve Bangladeş’te kot taşlama yüzünden onlarca insanın öldüğü biliniyor. Mashable’da yer alan makalede kot taşlamanın, 2009 yılında Türkiye’de yasaklandığına da yer veriliyor.

Levi’s, H&M ve Gucci gibi birçok önemli marka, kumlanmış kotları koleksiyonlarından çıkardı. Versace İletişim Grup Müdürü Patrick McGregor ise, Versace’ın güvenlik yönetmeliklerine uygun olarak İtalya’da üretildiğini ve şimdiye kadar bu konuyla ilgili bir dava açılmadığını belirtti.

Sayfa Yükleniyor...