Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme 24 dakika

Metrobüsün üçüncü hattı Avrupa yakası ile Asya'yı birleştirdi, 11 kilometrelik yolun 24 dakika sürmesi planlanıyor. Metrobüs Boğaziçi Köprüsü üzerinde normal trafikte seyredecek ve köprüyü 7 dakikada geçecek.

Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme 24 dakika

İstanbul'da Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattından sonra Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattı da bugün hizmete girdi. Açılışıını Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yaptığı Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında 7 istasyon bulunuyor ve yeni hatla günde ortalama 300 bin yolcu taşınması hedefleniyor.

Metrobüs Zincirlikuyu-Söğütlüleşme arasını 24 dakikada alacak. Metrobüs 11 kilometre olan yeni hatta Boğaziçi Köprüsü geçişinde normal trafik içinde seyredecek ve köprüyü ortalama 7 dakikada geçecek.

Yeni hatla birlikte Avcılar'dan Söğütlüçeşme'ye kadar olan 40,6 kilometrelik yol, metrobüs aracıyla yaklaşık 63 dakikada alınabilecek. Günde 300 adet metrobüs aracı 2 bin 900 sefer yaparak 750 bin kişi taşıyacak.

Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme metrobüs hattı 90 milyon TL'ye mal olurken, hat için 7 alt geçit, 5 köprü, 3 adet viyadük inşa edildi. 20 kilometre metrobüs halatlı bariyer, 20 kilometre çelik bariyer yapıldı.

YENİ METROBÜSLER 230 YOLCU KAPASİTELİ
Yeni hatla birlikte daha önce alınan ve her birinin yapımı 8 ay süren 10 metrobüs aracı da hizmete girecek.

Saatte 60 kilometre hız yapabilen metrobüsler, 230 yolcu kapasiteli olacak. Çevre dostu metrobüsler 3 otobüse bedel hizmet verecek, personel, işletme ve yakıtta tasarruf sağlayacak.

Akıllı teknoloji desteğiyle çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan "Flight Directory" benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş sanal yörüngede hareket eden metrobüsün, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklarla kendini sürekli denetleme özelliği bulunuyor.

BİR ARAÇ SAATTE TEK YÖNDE 15 BİN YOLCU TAŞIYACAK
Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor.

Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi yan olarak yanaşma özelliğine sahip. Bu özellik, araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor.

BİR GÜNDE 540 BİN KİŞİ SEYAHAT EDİYOR
Metrobüs, Avcılar-Zincirlikuyu hattında günde ortalama 510-540 bin yolcu taşıyor.

Metrobüsün birinci etabı Avcılar-Topkapı hattı Eylül 2007 tarihinde hizmete açıldı. Güzergah uzunluğu yaklaşık 19 kilometre, istasyon sayısı 14 olan bu hat, yaklaşık 156 milyon TL'ye mal oldu. Bu maliyet, metrobüs hattı, yan yollar yapılması, D-100 Karayolu'nun düzenlenmesi, ek köprülerin yapılması, kavşakların düzenlenmesi, yaya üst geçitlerinin yapılması, aydınlatma, peyzaj, altyapı tesislerinin yapılması ve durakların yapılmasını içeriyor.

Metrobüsün ikinci etabı olan Topkapı-Zincirlikuyu arası da 8 Eylül 2008'de hizmete girdi. 10.3 kilometre olan hatta 11 adet istasyon yer alırken, ikinci etap da 120 milyon TL'ye mal oldu.



ERDOĞAN: YENİ METROBÜS HATLARI YAPILACAK
Başbakan Erdoğan, metrobüs açılış töreninde yaptığı konuşmada yeni hatla birlikte metrobüsün 41 kilometreye ulaştığını belirterek, metrobüsle Avcılar-Topkapı-Zincirlikuyu arasının 38 dakika, Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme arasının ise 24 dakika olacağını vurguladı.

Metrobüs hattında şu anda 300 otobüsün hizmet verdiğini, 545 bin yolcu taşındığını ifade eden Erdoğan, yeni hatla birlikte hedefin günde 1 milyon yolcu olduğunu açıkladı.

Erdoğan, Avcılar-Beylikdüzü, Kadıköy-Bostancı ve Harem-Kozyatağı arasında da metrobüs hattı yapılacağını söyledi.

BEKAR KARI BOŞAMAK KOLAY
Erdoğan, törende şöyle konuştu:

"Günde 600 aracın trafiğe çıktığı bir şehirde sorunların ne denli büyük olduğunu tasavvur edersiniz. Ama insaf sahibi olmayanlar, kusura bakmayın, yine söyleyeceğim. Medya, yine kaydına, köşesine düşeni kullanır biliyorum. Bekara karı boşamak kolay. Sorumluluğu olmayanlar için atıp tutmak kolay. İstanbul'un adresini bilmeyenlerin söylediği şeyler ortada. 'Biz gelince ulaşım sorununu kökten çözeceğiz' diyorlar. Acaba bunun kökü nerede? Sor bulamaz. Fakat biz İstanbul'u iyi biliriz. İstanbul'un bu noktadaki sıkıntılarını iyi biliriz. Bu zihniyetler bu ülkede iktidar olduktan sonra bir katlı köprülü kavşak dahi yapmamışlardır, yapamamışlardır. Biz gelince bunları yaptık. Şimdi başladılar tünel konuşmaya bizim iktidarımızla birlikte... Bunların kitaplarında tünel münel diye bir şey yok. Bize bunlar dağları bıraktılar, biz Ferhat olduk dağları deldik. 12 kilometreye ulaşan 11-12 tünel açtık. Bolu Dağı tünelini bırakıp kaçtılar. Yapamadılar. Ve 'ne olacak' diye sorulduğunda verdikleri cevap şuydu, 'Burayı acaba patates deposuna mı döndürsek yoksa doğalgaz mı stoklasak?' Bunları konuşmaya başladılar. Ama bizimle işin rengi değişti. Olmaz denilen şeyler oldu."

HAMDOLSUN İYİ BİR CİKLET
Başbakan Erdoğan, ''Hamdolsun'' diye başladığı konuşmasını ''Köşe yazarları bu hamdolsuna da çok takılmışlar. Ben diyorum ki güle güle kullanın. Bu da iyi bir ciklet'' diye sürdürdü.

Sayfa Yükleniyor...