Dört kapılı otomobil, şirketin ilk yarışı için sıra dışı bir tercihti ve otomobilin iyi bir sonuç elde etmesini bekleyen çok az kişi vardı.
İlişkili Haberler
Ama büyük otomobil katılan araçların hemen hemen hepsini geride bıraktı ve yarışı ikinci tamamlayarak AMG’nin itibarlı bir modifiye şirketi olarak ün yapmasını sağladı.
Bu hafta sonu Black Falcon yarış şirketi ve AMG, Spa’da tıpatıp aynı şekilde boyanmış bir Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ile yarışarak, eski otomobile saygı gösterisinde bulunacaklar.
Üstelik otomobili süren üç pilottan biri Kenneth Heyer olacak. Kenneth’in babası Hans Heyer kırk yıl önceki yarışta ikinci gelen efsanevi AMG sedanı sürüyordu.
Hans Heyer yaptığı açıklamada, “Sınıfımızda kazandığımız zaferden ve toplamda ikinciliği elde etmemizden kırk yıl sonra Spa-Francorchamps yarışına benim 300 SEL’imle aynı görünüme sahip bir SLS AMG GT3 ile girmenin harika bir fikir olduğunu düşünüyorum. Doğal olarak Black Falcon takımına ve oğlum Kenneth’e başarılar diliyorum ve eğer en azından ikinciliği elde ederlerse çok sevineceğim” dedi.
Bugünlerde AMG ismi performansla eş anlamlı, ama 1971’de şirket henüz dört yaşındaydı ve kendini ispat etmesi gerekiyordu.
Hans Heyer yaptığı açıklamada, “Sınıfımızda kazandığımız zaferden ve toplamda ikinciliği elde etmemizden kırk yıl sonra Spa-Francorchamps yarışına benim 300 SEL’imle aynı görünüme sahip bir SLS AMG GT3 ile girmenin harika bir fikir olduğunu düşünüyorum. Doğal olarak Black Falcon takımına ve oğlum Kenneth’e başarılar diliyorum ve eğer en azından ikinciliği elde ederlerse çok sevineceğim” dedi.
Bugünlerde AMG ismi performansla eş anlamlı, ama 1971’de şirket henüz dört yaşındaydı ve kendini ispat etmesi gerekiyordu.
300 SEL 6.3 Almanya’nın en hızlı sedanıydı ve AMG’deki mühendisler aracın performansını daha da arttırdı.
Otomobilin motor hacmi 6,8 litreye, gücü 250 bg'den 428 bg’ye, torku da 500 Nm'den 608 Nm’ye çıkarıldı.
Alüminyum kapıların kullanılmasıyla ağırlık 1650 kilograma indirildi, ama bu ağırlık bile otomobilin disk frenleri için oldukça fazlaydı.
Frenler otomobili 264 km/s azami hızından daha düşük hızlara indirirken çok zorlanıyordu.
Otomobilin motor hacmi 6,8 litreye, gücü 250 bg'den 428 bg’ye, torku da 500 Nm'den 608 Nm’ye çıkarıldı.
Alüminyum kapıların kullanılmasıyla ağırlık 1650 kilograma indirildi, ama bu ağırlık bile otomobilin disk frenleri için oldukça fazlaydı.
Frenler otomobili 264 km/s azami hızından daha düşük hızlara indirirken çok zorlanıyordu.