Rusya'nın Sovyetler Birliği'nin yıkılmasının ardından ürettiği ilk yolcu uçağı olan Superjet-100 tipi uçak geçtiğimiz çarşamba günü tanıtım uçuşu esnasında Endonezya'nın başkenti Cakarta'ya yakın bir bölgede volkanik Salak Dağı'nda çarparak düştü.

Uçaktaki 50 kişinin cesetlerine ancak dün ulaşılabildi. Ancak Rusya'nın havacılık sektöründe büyük umut bağladığı, Brezilya'nın Embraer ve Kanada'nın Bobardier tipi kısa menzilli uçaklarıyla rekabet için üretilen uçağın, düşüş nedeni hala gizemini koruyor.

Rus senatör Aleksander Torşin, uluslararası havacılık sektöründe "acımasız" bir rekabet yaşandığına dikkat çekerek, Superjet-100 tipi uçaklarının bir saldırı sonucu düşürüldüğünü iddia etti. Uçağı kullanan pilotun "çok deneyimli" olduğuna dikkat çeken Torşin, düşüş nedeninin pilot hatasından kaynaklanmadığına inandığını söyledi.

12 BEDENE ULAŞILDI
Uçakta hayatını kaybeden 50 kişinin cesetlerini taşıma işlemi ise devam ediyor. Şu ana kadar 12 kişinin cesetlerine ulaşılabildi. Endonezyalı yetkililer, bedenlerin ancak helikopterle taşınabileceğine dikkat çekerek, bunun için öncelikle helikopterlerin inebileceği bir piste gerek olduğunu açıkladı.

LANSMANDA TEKNİK SORUN YAŞAMIŞTI
Rusya'da geçtiğimiz yılın başında uçuşuna izin verilen 100 yolcu kapasiteli Superjet-100 yolcu uçağı, Brezilya'nın Embraer ve Kanada'nın Bombardier tipi kısa menzilli uçaklarıyla rekabet etmek amacıyla üretildi.

Uçak lansmanı sırasında da teknik sorunlar yaşanmıştı. Geçtiğimiz mart ayında Rus Aeroflot firmasına ait bir Superjet-100 de iniş takımındaki arıza yüzünden kalkıştan hemen sonra inmek zorunda kalmıştı.